گروه اقتصاد: وزیر نیرو گفت: امسال می‌خواهیم40 هزار و500 مگاوات برق کشور را بدون خاموشی تأمین کنیم. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سیدپرویز فتاح در برنامه نگاه یک سیما درباره اقدامات وزارت نیرو برای تأمین برق در تابستان امسال افزود: با اقدامات صورت گرفته از ابتدای پاییز سال گذشته تاکنون تقریبا وضع باثباتی در تولید برق داشته‌ایم که این مهم منجر شده است بتوانیم تعمیراتمان را نیز انجام دهیم.
کد خبر: ۲۴۷۴۱۲

وی گفت: در سال گذشته50 میلیون رشته لامپ کم‌مصرف در بین مشترکان توزیع شد که درصددیم در 4 ماه نخست امسال نیز 30 میلیون رشته لامپ کم‌مصرف توزیع کنیم.

فتاح با بیان این که هر رشته لامپ کم‌مصرف دو‌سوم مصرف برق را کاهش می‌دهد، افزود: تاثیر لامپ‌های کم‌مصرف در کاهش مصرف برق در سال گذشته حداقل 500 تا 800 مگاوات بوده است.

وی گفت: دولت امسال نیز به مانند پارسال100میلیارد تومان یارانه برای توزیع لامپ‌های کم‌مصرف اختصاص داده است.

فتاح با بیان این که 4 تا 5 ماه است که نیروگاه‌های برق آبی کشور به منظور تامین برق در تابستان تعطیل است، افزود: در حال حاضر کارون 3 وضع خوبی دارد، سطح آب سد شهید عباسپور در حال بالا آمدن است، آب سد دز کمی پایین اما قابل قبول است و این در حالی است که بعید می‌دانم امسال از کرخه بتوانیم برق تولید کنیم. وزیر نیرو گفت: از تابستان گذشته تا تابستان امسال مجموعا3500  تا 4 هزار مگاوات واحد جدید تولید برق وارد مدار شده است. فتاح با بیان این که هدف ما در تولید برق بلند مدت است ابراز امیدواری کرد؛ با کمک مردم و اصلاح الگوی مصرف بتوان رکورد تولید 40 هزار و 500 مگاوات برق در تابستان امسال زده شود.

وی در ادامه درباره وضع سدسازی در کشور گفت: بعد از انقلاب در ساخت سد به عنوان صنعت زیربنایی و حساس کشور توسعه بسیار خوبی داشتیم. فتاح افزود: در بارندگی‌های اخیر اگر از وجود این سدها محروم بودیم خسارت مالی، جانی و کشاورزی فراوانی به کشور وارد می‌شد و از طرفی اگر در جایی سیل اتفاق افتاد این به معنای نبود سد است و نشان داد که حتما باید در آنجا سد زده شود. وزیر نیرو با اشاره به ایرادات برخی‌ها به ساختن سد در کشور گفت: سدهای ساخته شده در کشور با رعایت شرایط زیست‌محیطی بوده است.

وی گفت: اگر بودجه مورد نیاز تأمین شود امسال حداقل 15 و حداکثر 20 سد در کشور ساخته خواهد شد. فتاح همچنین افزود: اگر بودجه از فروردین اختصاص یابد و پرداخت‌ها صورت گیرد، سد کارون 4 امسال آبگیری می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این‌که بیش از 95 درصد تجهیزات نیروگاهی و سدسازی تولید داخل است از خودکفایی کشور در بخش تولید تجهیزات نیروگاه‌های گازی در سال 88 خبر داد.

وزیر نیرو در ادامه درباره گزارش تفریغ بودجه سال 86 گفت: گزارش تفریغ موارد مختلفی داشت که جواب دادیم.

فتاح افزود: برخی از این گزارش‌ها مربوط به جابه‌جایی ردیف‌ها بود که این جابه‌جایی جزو اختیارات دولت و با مجوز معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها