روابط عمومی وزارت کارواموراجتماعی اعلام کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال 1388 در دومین جلسه مجدد شورای عالی کار پس از تصویب قبلی معادل 20 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۲۴۱۸۹۳
به گزارش روابط عمومی وزارت کارواموراجتماعی ،شورای عالی کار عصر امروز با حضور سید محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و دولت در دومین نشست بازنگری خود تعدیل حداقل دستمزد را با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و مشکلات بنگاههای تولیدی با هدف پایداری بنگاهها، صیانت از اشتغال موجود و جلوگیری از تعدیل نیروی کار حداقل دستمزد کارگران در دستور کار قرار داد.

در این نشست، شورای عالی کار افزایش 20 درصد حداقل دستمزد در سال آینده را تصویب کرد و در صورت افزایش نرخ تورم بیش از 20 درصد تا پایان شهریور ماه سال 1388 که طی نامه اخیر بانک مرکزی 15 درصد پیش بینی شده است، شورای عالی کار در مهر ماه سال 1388 باتوجه به افزایش نرخ تورم به منظور تعیین حداقل دستمزد برای شش ماهه دوم سال تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده دو میلیون و 635 هزار و 200 ریال تعیین شد که بر این اساس حداقل دستمزد روزانه کارگران 87 هزار و 840 ریال خواهد بود.

مطابق این مصوبه سایر سطوح دستمزدی از آغاز سال 88 به میزان 5 درصد آخرین مزد ثابت یا مبنای سال جاری به اضافه روزانه 10 هزار و 980 ریال افزایش خواهد یافت مشروط بر آنکه مزد روزانه هر کارگر از 87 هزار و 840 ریال کمتر نشود.

شورای عالی کار در مورد نرخ پایه سنوات مشمول طرح طبقه بندی مشاغل اعلام کرد مبلغ یاد شده برای گروه یک بوده و برای سایر گروهها بر اساس جدول اعلامی از سوی وزارت کار اقدام می شود. همچنین در مورد مبلغ کمک هزینه خانوار نیز همچون سال گذشته اقدام می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها