حکمرانی و پلتفرم‌ها
چرا برخی از شیطنت‌ها عجیب نیست؟

حکمرانی و پلتفرم‌ها

با تقدیر از بخش عمده‌ای از سینماگران ایرانی

مجلل‌ترین جشنواره موضوعی به کار خود پایان داد

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم شهر توانست افتخار برگزاری بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین جشنواره موضوعی را به نام خود ثبت کند.
کد خبر: ۲۴۰۴۰۵
در این مراسم که در گران‌قیمت‌ترین تالار کشور یعنی برج میلاد برگزار شد، رضا رشیدپور با اجرای گرم خود مراسمی طولانی و خسته‌کننده را اداره کرد. در طول بیش از 4 ساعت برگزاری این مراسم بیش از 65 فیلمساز و سینماگر روی سن آمدند تا جوایز خود را دریافت کنند.

جوایز جشنواره نیز در بخش‌های موضوعی از یک تا پنج سکه بهار آزادی و در بخش‌های رقابتی جشنواره، از یک تا 12 میلیون تومان بود که به برگزیدگان اهدا شد.

در این مراسم همچنین 2 جایزه ویژه به شاپور قریب برای فیلم بچه‌های کوچه دوازدهم و سعید امینی برای فیلم بیت‌العباس اهدا شد.

در ادامه ارد عطارپور، کارگردان فیلم یکصد سال بلدیه، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند را دریافت کرد و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین مستند تجربی به «گای مادین» کارگردان فیلم وینی پگ شهر من از کانادا اهدا شد.

در بخش فیلم‌های کودک و نوجوان نیز دیپلم افتخار به علی شادمان، بازیگر فیلم زمانی برای دوست داشتن رسید و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به عامر خان، کارگردان فیلم ستارگان روی زمین اهدا شد.

در این مراسم، داوران بخش مستند تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین پژوهش را به احمد میراحسان برای فیلم تهران هزار داستان اهدا کردند و در بخش کارگردانی تندیس جشنواره به سعید حدادی کارگردان فیلم اینجا تهران است اختصاص یافت. جایزه بخش بهترین مستند شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به فیلم جای خالی ساخته امیرنعیم حسینی اهدا شد.

در این بخش همچنین هیات داوران یک دیپلم افتخار به محمدرضا تیموری برای تصویربرداری مجموعه‌ای از آثار مستند و جایزه ویژه‌ای (شامل تندیس و دیپلم افتخار) به علاءمحسنی برای شهر من پیتزا اهدا کرد.در بخش مستند همچنین از منوچهر مشیری   تقدیر شد.

در ادامه داوران بخش مسابقه سینمای ایران تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را به جهت ترسیم غمخوارانه و امیدبخش زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه شهری در مناسبات محله‌ای به عبدالرضا کاهانی، کارگردان فیلم بیست اهدا کرد.

هیات داوران همچنین تندیس جشنواره و دیپلم افتخار خود را به دلیل تلاش هنرمندان در نمایش پیوند میان فرد، شهر و سرزمین به ابوالحسن داوودی، تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم زادبوم، فرید مصطفوی نویسنده دیگر فیلمنامه این اثر و رضا میرکریمی طراح ایده فیلم اهدا کرد. همچنین این هیات داوری تندیس جشنواره و دیپلم افتخار ویژه خود را به  بهرام بیضایی اختصاص داد.

رضا استادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها