در مدت 2 ماه گذشته صورت گرفت

افزایش 18 درصدی ارزش یورو در برابر دلار

گروه اقتصاد: ارزش یورو در برابر دلار که در ماه‌های آگوست تا اکتبر سیر نزولی به خود گرفته بود، طی 2 ماه اخیر یعنی نوامبر و دسامبر مجددا صعودی شد و با رشد 18 درصدی ارزش هر یورو به 46/1 دلار رسید. به گزارش فارس، تازه‌ترین گزارش‌های بانک مرکزی اروپا حاکی است: ارزش هر یورو که در 28 اکتبر سال جاری میلادی به پایین‌ترین رقم یعنی 24/1 دلار رسیده بود، طی کمتر از 2 ماه اخیر با 18 درصد افزایش مواجه شد.
کد خبر: ۲۲۴۶۲۷
بنا بر این گزارش، هر یورو روز گذشته معادل 46/1 دلار معامله شده است.  این در حالی است که طی 3 ماه آگوست تا اکتبر ارزش یورو در برابر دلار کاهش یافت و از 59/1 دلار به 24/1 دلار رسید و همین مساله موجب شد برخی رسانه‌ها تغییر سبد ارزی کشور از دلار به یورو و دیگر ارزهای معتبر را مورد انتقاد قرار دهند و آن را موجب کاهش واقعی ذخایر ارزی کشور ارزیابی کنند.

این در حالی است که قائم‌مقام بانک مرکزی با اشاره به تغییر دارایی‌های ارزی ایران از دلار و تبدیل آنها به یورو، یوآن و ین معتقد است: افزایش ارزش دلار در مقایسه با یورو طی ماه‌های گذشته را نمی‌توان یک روند پایدار و بلندمدت تصور کرد، هرچند این روند هم‌اکنون معکوس شد و ارزش یورو در برابر دلار سیر صعودی گرفت. به گفته قضاوی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی با تبدیل ذخایر ارزی خود از دلار به سایر ارزهای جهانشمول در سال‌های گذشته، بیش از آن که به پیش‌بینی‌های تحولات قیمت یورو توجه داشته باشد، درصدد کاهش وابستگی‌های کشور به تحولات دلار و مقابله با اقدامات خصومت‌آمیز آمریکا علیه منافع اقتصادی ایران بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها