سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

کسری 18.7 میلیارد ریالی صندوق بیمه بیکاری

در حالی که در پایان نیمه نخست سال 1380 صندوق بیمه بیکاری حدود 68میلیارد ریال مازاد مثبت داشت ، در پایان نیمه اول امسال و با پیش بینی هزینه ها بر افزایش منابع وصولی ، این صندوق با کسری 18میلیارد و 728میلیون ریالی مواجه شد.
کد خبر: ۲۱۶۴۶
به گزارش سازمان تامین اجتماعی ، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان این سازمان ضمن اعلام این مطلب و بااشاره به روند نگران کننده افزایش مصارف صندوق بیمه بیکاری در مقابل کاهش منابع ورودی این صندوق گفت : مبانی قانون بیمه بیکاری به گونه ای است که در شرایط خاص اقتصادی ، اجتماعی و جمعیتی که هزینه های پرداخت مقرری بیمه بیکاری افزایش می یابد، منابع ورودی صندوق نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه به دلیل مشکلات اقتصادی در کارگاه ها و کاهش تعداد بیمه پردازان ، کاهش نیز می یابد.

حسین کاظمیان با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در سال 1380 و 1381 و افزایش قابل توجه مصارف صندوق بیمه بیکاری گفت : این در حالی است که در قانون بیمه بیکاری ، محل تامین کسری احتمالی منابع این صندوق مشخص نشده است .

وی تصریح کرد: در حالی که در قانون بیمه بیکاری پیش بینی شده است که با آموزش فنی و حرفه ای افراد مقرری بگیر، زمینه اشتغال مجدد آنان فراهم شود؛ اما آمارها نشاندهنده آن است که حدود 80درصد افراد مقرری بگیر تا پایان دوره استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری ، فرصت شغلی دیگری پیدا نمی کنند.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بااشاره به این که در سال 1380 حدود 79درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری متشکل از کارگران متاهل یا متکفل بیکار شده ، بود گفت : بیش از 88درصد کسانی که در سال 1380 از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده اند ، مردان بیمه شده ای بوده اند که به رغم تمایل خود بیکار شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها