معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از ایجاد تحولات در راه‌آهن خوزستان با اجرای طرحهای عمرانی دراز مدت خبر داد. سیدعباس طباطبایی با بیان این‌که بعد از انقلاب تاکنون راه‌آهن کشوری هیچ‌گونه توجهی به بازسازی و تجهیز راه‌آهن خوزستان نداشته است، گفت: ‌با مذاکراتی که اخیرا با راه‌آهن کشور داشتیم پیش‌بینی می‌شود 2 تا 3 سال آینده زمان تحول و توسعه راه‌آهن خوزستان باشد .
کد خبر: ۲۱۴۱۷۱

وی تصریح کرد: هفته آینده بازسازی خط راه‌آهن اهواز ــ خرمشهر جهت افزایش سرعت ریلی (از 45 تا 120 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان) آغاز می‌شود و این طرح تا دهه فجر به اتمام می‌رسد.

طباطبایی افزود: اجرای عملیات احداث خط دوم اهواز ــ خرمشهر با اعتباری 125 میلیارد تومان آغاز شده و هم اکنون در مرحله نقشه‌برداری است.

وی گفت با راه‌اندازی این خط، سرعت ریلی خط اهواز ــ خرمشهر تا 120 کیلومتر می‌رسد و این پروژه تا پایان سال 88 به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استانداری خوزستان از افزایش سرعت خط کمربندی راه‌آهن اهواز به 120 کیلومتر در ساعت تا دهه فجر خبر داد و گفت: از این پس عبور قطارهای باربری از بهمن ماه در داخل شهر اهواز ممنوع است. طباطبایی به بازسازی پل‌سیاه روی رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: این بازسازی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شد. وی از اتمام بازسازی خط اهواز ــ اندیمشک تا پایان امسال خبر داد و گفت: سرعت ریلی این راه‌ به 120کیلومتر ارتقا می‌یابد.

طباطبایی با بیان این‌که ایستگاه راه‌آهن اهواز ظرفیت مسافران را ندارد، گفت:‌ برای توسعه این راه‌آهن 500 میلیون تومان اختصاص داده شد.

به گفته معاون عمرانی استانداری خوزستان، ایستگاه جدید ماهشهر نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: به منظور توسعه خطوط ریلی خوزستان پیشنهاد ایجاد خط راه‌آهن اهواز به شهرستان‌های این استان ارائه، اما با این پیشنهادات موافقت نشد.

توافق‌ استان‌های شاندونگ چین و خوزستان

از سوی دیگر خبرنگار ما گزارش کرد: توافق‌نامه همکاری میان خوزستان و استان شاندونگ در کشور چین به امضای استاندار خوزستان و استاندار شاندونگ رسید.

در مراسم امضای این توافق‌نامه همکاری در جین نین، مرکز استان شاندونگ برگزار شد، دو طرف به تشریح توانمندی‌ها و قابلیت‌های دو استان پرداختند.

استاندار خوزستان با اشاره به نقاط قوت دو استان در بخش‌های آهن، فولاد، پتروشیمی ‌و فرآورده‌های کشاورزی و صنعتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای گسترش و تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

در توافق‌نامه همکاری میان استان‌های خوزستان و شاندونگ به همکاری آنها در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی، ‌فناوری، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و نیروی انسانی اشاره شده است.

سیدجعفر حجازی، استاندار خوزستان که در صدر هیاتی از مدیران و مسوولان این استان بنا به دعوت رسمی‌ استاندار شاندونگ به چین سفر کرد از برخی مراکز صنعتی، پتروشیمی‌و فولاد این استان بازدید به عمل آورد.

اهواز ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها