نماینده تهران ، ری و شمیرانات با اشاره به چاپ تصویر موهن در روزنامه حیات نو، تاکید کرد: امام (ره) سرمایه ابدی این سرزمین است و باید با اتخاذ روشهایی این سرمایه جاودان بماند.
کد خبر: ۱۹۲۷۱
سید هادی خامنه ای در نطق پیش از دستور خود که با تاثر سخن می گفت ، با اشاره به مسائل روزنامه حیات نو اظهار داشت : فضای آکنده از سوئتفاهم و بدگمانی در چند روز گذشته روزنامه حیات نو را که در این سالها همیشه دغدغه اندیشه ناب اسلامی داشته به طور موقت در میان راه بازداشته است اما آن کسی که در کانون این موج نشسته است ، بنده هستم . وی تصریح کرد: امروز همه راهی را که با رنج و درد و الم در طول عمر پیموده ام ، انکار می کنند و آرمان ها و آمالی را دگرگونه جلوه می دهند که برای حفظ و پاسداشت آن جان و تن را ارزان می دانستم . امروز این شاگرد همیشگی مکتب امام (ره) بهای ارادت به مرادش را با این سخن تلخ روزگار می پردازد که او را به توهین نسبت به استاد، راهنمایش و محبوبش متهم و متصف می کنند، به خود گفتم ، ای کاش در کنج حبس و زیر شکنجه رژیم ستمشاهی از پای درمی آمدم و این روزگار را نمی دیدم . وی با شرح جریان چاپ کاریکاتور در روزنامه حیات نو تصریح کرد: طرح تزیینی که در کار مقاله ای چاپ شده ، مربوط به 65سال پیش است که در این باره در شماره روز جمعه روزنامه حیات نو توضیحات مفصل چاپ شده است . خامنه ای با نشان دادن تصویر کاریکاتور یاد شده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اینجانب داوطلبانه برای پیگیری موضوع ، روزنامه را 2روز تعطیل کردم تا در صورت احراز مسامحه عمدی ، خود نخستین کسی باشم که با آن برخورد کنم ؛ اما گویا این کافی نبود.
کروبی از دادگاه ویژه روحانیت خواست
چاپ تصویر موهن در حیات نو را بررسی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت جامعه ، مراجع ، مدرسان و بزرگان نسبت به چاپ تصویر موهن در یکی از روزنامه های صبح کشور، از دادگاه ویژه روحانیت خواست تا این قضیه را بخوبی بررسی کند تا ابعاد قضیه و حقیقت آن روشن شود. به گزارش خبرنگار ما، مهدی کروبی در جلسه علنی دیروز مجلس با تاکید بر این که همه مسوولیت ها و حیثیت اجتماعی و سیاسی مسوولان به برکت رهبری و رهنمودهای حضرت امام (ره) و همت مردم است ، قدم برداشتن در غیر این راه را ناسپاسی و ناشکری دانست . کروبی با تاکید بر این که همه ما بر سر سفره امام نشسته ایم و استقلال ملت به وسیله ایشان سمت و سو و رهبری شد، افزود: حضرت امام خمینی (ره) در جامعه کنونی ما همان امام سال 42است که در صورت بروز حادثه ای ، همه مردم در حساسیت از ایشان به پا خاستند.
هاشمی شاهرودی :حرمت شکنی
ارزشهای انقلاب هدف دشمنان است

آیت الله هاشمی شاهرودی صبح دیروز در جلسه شورای معاونان و روسای سازمان های تابعه قوه قضاییه با تقدیر از حمایت مردمی نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی ، بر لزوم رسیدگی قضایی با سرعت و قاطعیت ، همراه با تدبیر و حکمت در چارچوب قانون و مقررات حادثه اخیر، تاکید کرد. آیت الله هاشمی شاهرودی ، حرمت شکنی ارزشهای متعالی و ارزشمند انقلاب اسلامی ایران را از اهداف دشمنان دانست و گفت : دشمنان انقلاب اسلامی امروز با سوءاستفاده از امکانات رسانه ای در صدد نفوذ و ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند. ضروری است که متولیان امور فرهنگی و مطبوعاتی نظارت بیشتری بر دستگاه های تابعه خود داشته باشند، تا خدای نکرده اتفاقی غیرقابل جبران واقع نشود و فضای مطبوعاتی و رسانه ای موجب رخنه عناصر نفوذی بیگانه نشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها