محمد رضا خباز با بیان اینکه اجرای طرح رییس جمهوری برای تحول اقتصادی آرزوی دیرینه ملت است، ‌گفت: البته این طرح دامنه بسیار وسیعی دارد که اجرای آن در کشور نیازمند اجماع نظام است.
کد خبر: ۱۸۴۸۱۲

خباز روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: برای اجرای طرح تحول اقتصادی باید همه دستگاه ها و سه قوه کاملا مطالبتشان را هماهنگ کنند و به این مسئولیت سنگین تن بدهند.

وی اجرای طرح تحولات اقتصادی را یکی از آرزوهای دیرینه ملت و نمایندگان آنان در مجلس دانست و افزود: دولت های گذشته هم دنبال اجرای این طرح بوده اند ولی عملی نشد. ماده 3 قانون برنامه پنج ساله چهارم که در مجلس ششم به تصویب رسید برای این امر بود که از سال 84 این اتفاق بیافتد.

عضو کمیسیون اقتصادی ، نقش مجلس هشتم را در اجرای طرح تحولات اقتصادی بسیار موثر دانست و گفت: با اجرای این طرح قیمت ها واقعی و پرداخت یارانه ها به صورت مستقیم انجام می شود.

خباز تصریح کرد: البته در اجرای این طرح هنوز اختلاف نظرهایی بدلیل کمی اطلاعات وجود دارد که باید این اختلافات برطرف شود.

به عنوان مثال وزارت نفت که یکی از دستگاه هایی است که در این زمینه نقش مهمی دارد، برای اجرای این طرح چهار پیشنهاد داشته که باید نظراتشان مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با تمام توان باید از ظرفیت های سه قوه استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اجرای این طرح امر مهمی است که باید با دید کارشناسی و با دیدگاه برد - برد وارد شویم تا ابهامات آن کاملا برطرف و همه سووالات پاسخ داده شود و هر سه قوه باید قانع شوند.

خباز گفت: قوه مجریه قصد دارد به وظیفه قانونی اش عمل کند چون در برنامه پنج ساله چهارم پیش بینی شده که دولت باید یارانه ها را هدفمند کند.

نماینده کاشمر افزود: اگر قرار است این اتفاق بیافتد و دولت این طرح را اجرایی کند ، باید مجلس با دولت همکاری کند و باید اجرای آن آثار مثبتی برای مردم در بر داشته باشد و آثار منفی آن به حداقل برسد.

وی اجرای طرح تحولات اقتصادی را اقدام ملی دانست و افزود: قوه مقننه باید با تمام توان و ظرفیت وارد این صحنه شود و دولت را یاری کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها