بیش از دو تن مواد مخدر در کرمان با حضور مسؤولان استان و خبرنگاران به آتش کشیده شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان کرمان، اظهار کرد: در راستای ساماندهی به مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تعداد مراکز درمان معتادان از هشت به 47 مرکز در استان، افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۸۴۴۰۲

وی با اشاره به انهدام ده‌ها کاروان مواد مخدر و هلاکت تعداد زیادی از قاچاقچیان موادمخدر،گفت: در طول سال گذشته در زمینه‌های مقابله با ورود و توزیع موادمخدر و پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر و درمان معتادان قدم‌های موثری در استان کرمان برداشته شده است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، افزود: در امر پیشگیری نیز با همکاری دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص آموزش، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم اقدامات خوبی انجام شد.

به گفته وی، همزمان اقدامات مقابله‌ای برای جلوگیری از ورود و توزیع موادمخدر در این استان با قدرت دنبال شد.

همچنین در این مراسم احمد تویسرکانی، رییس کل دادگستری استان کرمان، از ترویج موادمخدر در بین مردم به خصوص جوانان به عنوان یکی از توطئه‌های دشمنان یاد کرد.

تویسرکانی گفت: پیش از اشغال افغانستان به وسیله نیروهای اشغالگر آمریکایی سالانه 200 تن مواد مخدر در این کشور تولید می‌شد و این میزان پس از اشغال افغانستان به سالانه هشت هزار تن افزایش یافته است.

وی افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان را در راستای به اضمحلال کشیدن فکر جوانان و نیروهای انسانی کشورهای منطقه ارزیابی کرد.

تویسرکانی استان کرمان را یکی از استان‌های موفق در امر مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر سال گذشته استان با تمام کشفیات استان‌های مرزی برابری می‌کند.

وی کشف بیش از 170 تن مواد مخدر و افزایش40 درصدی کشفیات در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن را نشان‌دهنده عزم جدی مسؤولان و دست‌اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان برشمرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان نیز با ساز و کار مناسب در راستای برخورد جدی و قاطع با عوامل اصلی حمل و توزیع مواد مخدر در این استان تلاش می‌کند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها