گروه فرهنگ و هنر: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت:انجمن صنفی روزنامه ‌نگاران از نظر وزارت کار غیر قانونی است. به گزارش ایسنا، علیرضاملکیان در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره قانونی بودن و نبودن فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ وجه مانعی در نحوه فعالیت این انجمن به وجود نیاورده است، اظهار کرد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران همانطور که از نامش پیداست انجمنی کاملا صنفی است که مجوزش را از وزارت کار و امور اجتماعی دریافت کرده است که ما نیز خوشحال می‌شویم مطبوعاتی‌ها در انجمن صنفی جمع شده و بتوانند خواسته‌های خود را از طریق آن پیگیری کنند؛ ضمن این که خود من نیز از اعضای اولیه و پیگیر تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در سال‌های اولیه شکل‌گیری آن بودم.
کد خبر: ۱۸۰۳۶۶

وی افزود: مشکل اخیر انجمن به اساسنامه آن مربوط بود که وزارت کار و امور اجتماعی ایرادهایی به آن وارد و فعالیت آن را به نوعی بعد از آخرین مجمع ، خلاف اساسنامه خود انجمن عنوان کرد.  او ادامه داد: شکایت هیات مدیره انجمن به دیوان عدالت اداری در این مورد نیز موثر واقع نشد و رای دیوان عدالت اداری ایراد وزارت کار را تایید کرد؛ بنابراین با وجود آن که به اعتقاد من داشتن انجمن صنفی حق قانونی و مشروع روزنامه‌نگاران برای برطرف کردن مشکلات معیشتی و صنفی آنهاست ، ما نیز برای رفع مانع کنونی و یا تشکیل انجمنی جدید کمک خواهیم کرد.

وی افزود: اما وزارت کار، انجمن فعلی را قانونی ندانسته و ما نیز باید به تبع این وزارتخانه قانونی بودن یا نبودن آن را مشخص کنیم، چرا که تمامی صنوف و اتحادیه‌های صنفی می‌بایست مجوز فعالیت خود را از وزارت کار دریافت کنند.

نمایشگاه مطبوعات احتمالا‌ در مصلی‌

به گزارش مهر، وی از احتمال بسیار زیاد برگزاری پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای تهران خبر داد.

ملکیان  با اشاره به نظرسنجی انجام شده از غرفه‌داران و بازدیدکنندگان از چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بعد از اتمام آن، افزود: دسترسی آسان به محل نمایشگاه به خاطر استقرارش در مرکز شهر، از عمده‌ترین دلایل ارزیابی مثبت غرفه‌داران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه  سال گذشته بود؛ اگر چه نتایج نظرسنجی حاکی از این بود که تنها50 درصد پاسخگویان از محل برگزاری دوره قبل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  رضایت داشتند و خود ما هم به لحاظ کمبود مساحت کانون، رضایت کامل نداشتیم. وی همچنین در خصوص زمان برپایی پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: زمان نمایشگاه نیمه اول آبان 87 خواهد بود.

ملکیان  با تاکید بر این‌که مدیر عامل جدید خبرگزاری فارس از سوی هیات نظارت بر خبرگزاری‌ها معرفی نشده و لذا رسمیت ندارد گفت: ما می‌توانستیم فعالیت این خبرگزاری را  به حالت تعلیق درآوردیم، اما چنین کاری نکردیم.

اودر پایان تاکید کرد: ما انتظار داشتیم در مقابل این همراهی بزرگ وزارت ارشاد با خبرگزاری فارس، آنها نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها