وقتی درباره مقاومت و حماسه مردان و زنان ایران اسلامی حرف می‌زنیم، از یک شهود عارفانه سخن می‌گوییم و این شهود چیزی است که ظرف تاریخ از بازتاب دادن آن ناتوان است و باید آن را با شهودی دیگر درک کرد.
کد خبر: ۱۷۶۵۵۵
محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه «جم» که با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولان سینمایی در گلزار شهدای گمنام در بهشت‌زهرا(س)‌ برگزار شده بود، افزود: جهان از ما فرمول مقاومت را به زبان فرهنگ و هنر می‌خواهد و شما هنرمندان هستید که می‌توانید این فرمول را به جهانیان بدهید.
محمدرضا جعفری‌جلوه، معاونت سینمایی وزارت ارشاد نیز در ادامه این مراسم گفت: جشنواره جم که خود را ملزم می‌داند به فرهنگ پایداری بپردازد، برای به صحنه کشاندن فیلمسازان جوان، حرکتی را آغاز کرده که حرکت سینمای ملی برای بالیدن سینمای ایران بر بستر اصلی‌ترین مبانی خود، باید بر آن مبتنی باشد.

دیروز در اولین روز جشنواره که در سینما فلسطین برگزار شد، فیلم‌هایی چون قانا (محمدرضا عباسیان)‌، نگهبان زندگی (رهبر قنبری)‌، هناس (مهدی عرب یارمحمدی)‌، حکایت‌های مقاومت (کیارش زندی)‌، به رنگ امتداد (سیدجلال دهقانی)‌، دفینه (احمد حیاتی)‌، نوفل لوشاتو (حامد کلاهدوز)‌، طلوعی دیگر (علی اسکویی)‌، زندگی در ارتفاعات (عزیز‌الله حمیدنژاد)‌، گمنام آشنا (زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور)‌، 33 روز (مانی مصری)‌، چه‌گوارا ؛ تصویری که تاکنون دیده نشده (مانوئل پرز)‌ و... در سئانس‌های مختلف روی پرده رفت.امروز و در دومین روز جشنواره نیز آثاری چون بازی انگلیسی (امیرحسین نوروزی)‌، ادامه بن‌بست (علی ملاقلی‌پور)‌، تا تو هستی (کاوه سجادی حسینی)‌، او را صدا بزن (عارف نامور)‌، حمید و فاطمه  سقای تشنه لب و شاه کوچک (زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور)‌، مزدور خاموش (داوود مرادیان)‌، خاموشی (بیژن میرباقری)‌ و... روی پرده می‌رود.

فردا نیز نمایش فیلم‌ها ادامه خواهد یافت. حاجی گولیت (رضا درستکار)‌، ترانه اندوهگین کوهستان (حامد خسروی)‌، چشمان پدر (پروانه معصومی)‌، جنگ‌ساز (شهرام حیدریان)‌، خاتون (حسین قاسمی جامی) و طلای روسیاه (مهدی زنگنه)‌ بعضی از فیلم‌هایی هستند که در این روز نمایش داده خواهند شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره فردا ساعت 18 در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها