همه کارشناسان بر این موضوع واقف هستند که اینترنت تأثیرات زیادی بر زندگی مردم دنیا داشته و این تأثیر بر روی نسل جدید کاربران، یعنی کودکان و نوجوانان بیشتر بوده است. هفته گذشته خبرگزاری اسوشیتدپرز نتایج یک بررسی را اعلام کرد که جای تفکر و چاره اندیشی بسیار دارد.
کد خبر: ۱۷۳۰۴۷

       این تحقیقات که توسط مؤسسات Pew Internet و American Life Project انجام گرفته‌است، نشان می‌دهد که بیش از  دو سوم دانش آموزان نوجوان در کشور امریکا از اصطلاحات و علائم محاوره‌ای نرم‌افزارهای گفتگوی اینترنت نظیر یاهو مسنجر در متن‌های درسی خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که معلمین و دبیران مدارس برای ایجاد فرهنگ نوشتن رسمی‌مطالب تلاش بسیار زیادی داشته‌اند. اما اینطور که از شواهد پیداست، این نسل از اینترنت بیشتر تأثیر می‌پذیرند. اصطلاحاتی نظیر LOL و شکلک‌هایی نظیر :) ، :( و :)) در بین نوشته‌های دانش‌آموزان به وفور پیدا می‌شود و این موضوع مسئولین آموزشی این کشور را دچار نگرانی کرده‌است.

   بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از این علائم، بیشتر در بین دانش‌آموزانی رایج است که یا برای خود یک وبلاگ شخصی دارند و همه روزه در آن فعالیت می‌کنند یا در شبکه‌های عمومی ‌نظیر Facebook و MySpace عضو هستند و یا از سرویس‌های مسنجر به طور پیوسته استفاده می‌کنند.

   البته باید توجه داشت که هر چند این بررسی‌ بر روی تعدادی از کاربران و دانش‌آموزان آمریکا به عمل آمده است، اما قطعاً این معضل در سراسر دنیا رواج پیدا کرده است و ما برخی از آثار آن را در کشور خودمان نیز شاهد هستیم. نمونه بارز آن استفاده از این علائم در پیام‌های کوتاهی است که بیشتر در بین نسل جوان و نوجوان رد‌‌و‌‌بدل می‌شود.

سید شهرام نقوی‌الحسینی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها