کد خبر: ۱۶۷۲۸۷

طرز تهیه: کره و شکر را با هم مخلوط کنید و کاملا بزنید تا حجم مواد دو برابر شود. زرده و سفیده را جدا کنید و سفیده‌ها را جداگانه باهمزن بزنید تا سفید و پوک شود. زرده‌ها را دانه دانه به مواد کره و شکر اضافه کنید و هل را به آن بیفزایید. سپس گردوی پودر شده را اضافه کنید. آرد را با بکینگ‌پودر مخلوط کرده و همراه با سفیده کم کم به مواد اضافه کنید. کف قالب مورد نظر را چرب کنید و آرد بپاشید. مواد آماده را در قالب بریزید و در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس‌  45 دقیقه دیگر به مدت 160 درجه سانتیگراد قرار دهید. بعد از خنک شدن کیک را از قالب خارج کنید و در ظرف مورد نظر بگذارید.

اردور مرغ‌

مواد لازم: سینه مرغ: یک عدد/ پیاز: یک عدد (متوسط)/ جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری/ سس مایونز: یک قاشق غذاخوری/ خامه: یک قاشق غذاخوری/ فلفل قرمز و نمک:‌ به مقدار لازم/ نان تست:‌ 6 عدد.

طرزتهیه: سینه مرغ را با پیاز پخته سپس استخوان‌های آن را جدا کنید. آن‌گاه سینه مرغ را به همراه جعفری، سس مایونز، خامه، فلفل قرمز و نمک درون دستگاه خردکن بریزید تا کاملا خرد شوند و حالت چسبندگی پیدا کنند. مواد را درون قیف (با ماسوره کنگره‌دار) بریزید. سپس روی نان‌های تست را که به ابعاد2 2x سانتی‌متر برش داده‌اید، شکوفه بزنید تا سطح آنها پر شود و بعد با حلقه‌های زیتون تزیین نمایید.

حلوای هویج‌

مواد لازم: هویج: 500 گرم/ آب: 500 میلی لیتر/ شکر: 375 گرم/ گلاب: 100 میلی‌لیتر/ زعفران: یک قاشق چایخوری/ هل ساییده: یک قاشق چایخوری/ روغن: 350 گرم/ آرد: 500 گرم.

روش تهیه: ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید و با یک لیوان آب و نیمی از شکر بگذارید بپزد و به صورت پوره در آورید. بقیه شکر را با آب و گلاب بجوشانید تا جایی که شکر حل شود. آن‌گاه زعفران را به همراه هل ساییده اضافه کنید و با پوره هویج مخلوط کنید. روغن را درون قابلمه بریزید و کمی که داغ شد آرد را اضافه کرده و سرخ کنید. سپس از روی حرارت برداشته و کمی که سرد شد به مواد قبلی افزوده و خوب هم بزنید و بار دیگر به مدت یک دقیقه روی حرارت بگذارید و کاملا هم بزنید تا حلوا از دیواره قالب جدا شود و بعد از روی حرارت برداشته و چند بار قابلمه را تکان دهید تا تقریبا حلوا به روغن بیفتد. سپس در صورت تمایل با پودر پسته یا نارگیل آن را تزیین کنید.

معصومه رامشینی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها