اعطای جوایز «جینی» سینمای کانادا

فیلم های «دور از او» ساخته سارا پولی و «قول های شرقی » دیوید کراننبرگ هر یک با بردن 7جایزه «جینی » پیروز بزرگ جوایز آکادمی سینما و تلویزیون کانادا لقب گرفتند. مراسم اعطای جوایز جینی سال 2008دوشنبه در تورنتو برگزار شد و درام «دور از او» درباره زنی مبتلا به آلزایمر جوایز بهترین فیلم و کارگردان کانادایی را از آن خود کرد. جولی کریستی ، بازیگر اصلی این فیلم نیز که به تازگی نامزد اسکار بود، جایزه جینی بهترین بازیگر زن را به خانه برد و گوردون پینست ، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.
کد خبر: ۱۶۳۱۸۵

فیلم دور از او ساخته سارا پولی ، بازیگر و کارگردان 29ساله در مجموع در 7رشته نامزد بود که در تمام رشته ها برنده جایزه شد. این فیلم برای دریافت جایزه اصلی با فیلم های «عصر تاریکی »، «اروپایی ، یک فیلم بدون اسلحه »، «قول های شرقی » و «با شیطان دست بده » رقابت داشت . تریلر قول های شرقی با بازی ویگو مورتنسن که داستانی درباره مافیای روسی در لندن است ، جوایز بهترین فیلمنامه غیراقتباسی (استیون نایت ) و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (آرمین مولر اشتال ) را برد.

تعدادی از همکاران قدیمی کراننبرگ نیز در بخش های فنی برنده جایزه شدند. پیتر سوشیتزکی جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد، دانلد ساندرز برنده جایزه بهترین تدوین شد و هوارد شور نیز جایزه بهترین موسیقی متن را برد. «قول های شرقی » در 12رشته نامزد اسکار بود.

درام «با شیطان دست بده » ساخته راجر اسپاتیسوود که در 12رشته نامزد دریافت جایزه بود تنها در بخش بهترین ترانه برنده جایزه شد. کمدی «جانو» ساخته جیسن ریتمن ، فیلمساز کانادایی یکی دیگر از فیلم هایی بود که به خاطر نداشتن سرمایه گذار کانادایی در جوایز جینی امسال نادیده گرفته شد.

برخلاف سال های قبل که فیلم های کانادایی فرانسوی زبان غالب فهرست جوایز آکادمی سینما و تلویزیون کانادا را تشکیل می دادند، امسال فیلم های انگلیسی زبان چنین جایگاهی داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها