آغاز شمارش معکوس برای مراسم اسکار

پس از سه ماه جدال تلخ و با پایان اعتصاب نویسندگان آمریکا که صنعت سینما را در این کشور تهدید کرد، این هفته هالیوود برای تجلیل از ستارگان خود آماده می‌شود.
کد خبر: ۱۶۰۲۱۷

رویترز اعلام کرد یکشنبه آینده (24 فوریه) هشتادمین جوایز سالانه آکادمی با حضور ستاره‌هایی مانند جرج کلونی و کیت بلانشت روی فرش قرمز بیرون کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود تا بزرگترین رویداد سینمایی سالانه هالیوود شکل بگیرد.

روز یکشنبه با آراء حدود 5800 عضو رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، برندگان جوایز اسکار سال 2008 مشخص می‌شوند و جان استیوارت مجری مراسم امسال امیدوار است بتواند با همکاری نویسندگان تازه‌نفس که پس از سه ماه سر کارهای خود بازگشته‌اند ، تماشاگران را تا پایان مراسم سه ساعته که به طور مستقیم از شبکه ABC پخش می‌شود ، سرگرم کند.

گیل کیتز تهیه‌کننده پخش تلویزیونی اسکار با اشاره به اعتصاب نویسندگان گفت:«اکنون ما اینجاییم. پس از یک زمستان طولانی، بهار آمد و اکنون تابستان. سه ماه هولناک را پشت سر گذاشتیم». حدود 10500 عضو انجمن نویسندگان آمریکا در اعتراض به کم بودن سهم خود از فروش در رسانه‌های جدید از پنجم نوامبر اعتصاب کردند و با این کار فصل جوایز سینمایی امسال را که از دسامبر آغاز شده و تا 24 فوریه ادامه دارد ، به هم ریختند.

مهمانی‌ها و مراسمی که هر سال برای تجلیل از فیلم‌ها و سازندگان آن برگزار می‌شد یا لغو یا به شکلی کاملا متفاوت برگزار شد. در ماه ژانویه مراسم همیشه پرزرق و برق گلدن گلوب تنها در حد یک نشست خبری برگزار شد و تنها یک چهارم از 20 میلیون تماشاگر همیشگی خود را داشت. اما بالاخره اعتصاب یک هفته پیش به پایان رسید تا همه و بخصوص برگزارکنندگان اسکار نفسی راحت بکشند.

ناظران اسکار پیش‌بینی می‌کنند امسال در بعضی بخش‌ها اتفاقات عجیب و غریب بیفتد و جایزه به کسی برسد که کمتر انتظارش می‌رود. تام اونیل کارشناس قدیمی اسکار از وبسایت TheEnvelope.com گفت: بعضی وقت‌ها دست‌اندرکاران هالیوود برای رای دادن به دل خود رجوع می‌کنند فقط به این خاطر که به ما یادآوری کنند دل هم دارند.

«پیرمردها کشوری ندارند» برادران کوئن در بخش بهترین فیلم جلوتر از باقی نامزدهاست، چرا که جوایز اصلی هر چهار انجمن تهیه‌کنندگان، کارگردانان، بازیگران و نویسندگان را به عنوان شاخص اصلی برای موفقیت در آکادمی برده است. اما کارشناسان حس می‌کنند تریلر حقوقی «مایکل کلیتن» بخاطر محبوبیت جرج کلونی ستاره فیلم حرف برای گفتن داشته باشد، همین طور کمدی «جانو» که تنها فیلم فهرست نامزدهاست که بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته است.

درام نفتی «آنجا خون بپا می‌شود» پل تامس اندرسن که مکاشفه‌ای در فساد ناشی از قدرت پول است و رومانس «تاوان» دیگر نامزدهای بخش بهترین فیلم هستند. در بخش بهترین بازیگر مرد، دانیل دی ـ لوئیس که در «آنجا خون بپا می‌شود» نقش یک جوینده نفت را بازی می‌کند، حرف اول ابن بخش را می‌زند، اما ناظران اسکار می‌گویند بخت جرج کلونی خیلی هم کم نیست. جانی دپ برای «سوئینی تاد»، تامی لی جونز برای «در دره اله» و ویگو مورتنسن برای «قول‌های شرقی» دیگر نامزدها هستند.

یک بازیگر انگلیسی دیگر در بخش بهترین بازیگر زن پیشتاز است. جولی کریستی برای بازی در نقش یک زن مبتلا به آلزایمر در فیلم «دور از او» بازیگر محبوب فصل جوایز بود. اما ماریون کوتیلارد فرانسوی برای «زندگی به رنگ صورتی» و الن پیج بازیگر جوان فیلم «جانو» را هم نباید از نظر دور داشت. کیت بلانشت برای «الیزابت: عصر طلایی» و لورا لینی برای «وحشی ها» دیگر نامزدهای این بخش هستند.

در بخش اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد و زن نیز خاویر باردم اسپانیایی برای حضور در نقش یک آدمکش بیرحم در «پیرمردها کشوری ندارند» و تیلدا سوئینتن برای بازی در نقش یک وکیل فریبکار در «مایکل کلیتن» بختی بیشتر برای دریافت جایزه دارند.

در نهایت در بخش بهترین کارگردان این طور به نظر می‌رسد که برادران جوئل و اتان کوئن برای «پیرمردها کشوری ندارند» رقبای خود را شامل جولین اشنیبل برای «زنگ شیرجه و پروانه»، جیسن ریتمن برای «جانو» ، تونی گیلروی برای «مایکل کلیتن» و پل تامس اندرسن برای «آنجا خون بپا می‌شود» کنار بزنند و جایزه این بخش را به خانه ببرند.

صرف نظر از اینکه یکشنبه آینده چه کسانی برنده شوند یا ببازند، برگزارکنندگان جوایز آکادمی از یک چیز خوشحالند: امسال نیز نمایش اسکار برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها