آموزش پرورش هر کشوری دارای نقش ساختاری و محوری بوده و بر چگونگی آینده آن کشور نقش آفرین است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به آموزش و پرورش، معلمان و ... به عنوان مولد و آینده ساز مینگرند و بهترین و بالاترین بودجه را برای تقویت هر چه بیشتر آن بر عهده میگیرند. اما متاسفانه در کشور ما به علتهای گوناگون و دیدگاههای مصرف گرایانه توجه اصولی به این دستگاه تمدن ساز به عمل نیامده و لذا آموزش و پرورش همه ساله با کمبود و کسر بودجه سالانه روبهرو بوده و معلمان و فرهنگیان و بازنشستگان برای دستیابی به مطالبات انباشته و معوق و معطل خود مجبور به فریاد زدن و اعتراضهای منفی شدهاند.
آری پاداش حدود ۳۰ سال دوندگی بازنشستگان و برخی مطالبات شاغلان به صورت لقمه- لقمه و ذره- ذره به دست آنها میرسد؛ و در شرایط تورم افسار گسیخته و اقتصاد بیمار گونه دردی از این قشر زحمت کش و فرهیخته درمان نمیشود.
شما به موضوع رتبه بندی معلمان نگاه کنید، آکنده از «کاغذ بازی و معطلی» است. بارگذاری مدارک و ... حق و نا حق شدنهای پی در پی ادامه دارد. وضع بیمه تکمیلی ناکارآمد هم برای شاغلان و به ویژه برای بازنشستگان آموزش و پرورش هم چنان ادامه دارد. حال سئوال این است که چرا با وجود تاکیدات و تصریحات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی ویژه و اساسی به موضوع آموزش و پرورش و شاغلان و بازنشستگان مسئولان مربوطه در دولت و مجلس آن گونه که باید و شاید به این موضوع نپرداختهاند.
آیا از آموزش و پرورش ضعیف و کم توان و معلمان و فرهنگیان دچار کمبودهای معیشتی و رفاهی میتوان انتظار معجزه و تحول و توسعه داشت؟! پس میطلبد تا مسئولان دست اندرکار و تصمیم گیر در مجلس و دولت برای بروز تحولات عمیق در آموزش و پرورش چاره اساسی بیندیشند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بررسی کرد
در گفتوگوی خبرنگار «جامجم» در بیروت با شیخ صهیب حبلی، عضو ارشد علمای مقاومت اسلامی لبنان مطرح شد:
در گفتوگوی «جامجم» با معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد مطرح شد