آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس در سواحل مَکُران
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس در سواحل مَکُران

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز؛

آمادگی برای افتتاح ۱۶ همت پروژه شهری

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت، بسته ۱۶ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی شهرداری آماده بهره برداری است و طی رز‌های آینده با حضور مسئولان کشوری بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

 .
محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت، بسته ۱۶ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی شهرداری آماده بهره برداری است و طی رز‌های آینده با حضور مسئولان کشوری بصورت رسمی افتتاح خواهد شد. .
کد خبر: ۱۴۹۹۷۶۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از ایرنا، محمد امین شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری گفت، این بسته شامل تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، طرح ساماندهی بزرگراه امام خمینی (ره) و اتمام عملیات حفاری فاز دو خط دوم مترو شیراز است.

وی تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمدبن موسی (ع) را بزرگترین تقاطع شهری در سطح کشور معرفی کرد و افزود: این تقاطع در محل اتصال بزرگراه امام خمینی (ره) و بلوار احمدبن موسی (ع) و بلوار نواب صفوی قرار دارد که در این پروژه مناطق پنج و ۹ شهرداری مشارکت دارند.

امین، هزینه این پروژه را بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طول عرشه این تقاطع پنج کیلومتر است که شامل پنج پل می‌شود و سطح مقطع اشعالی پروژه نیز حدودا ۲۲ هکتار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، هدف از اجرای این پروژه را تسهیل و هدایت ترافیکی در بزرگراه امام خمینی(ره)، کاهش حجم ترافیک در محور کمربندی و.. عنوان کرد و گفت: با افتتاح این تقاطع چهار دوربرگردان همسطح در بزرگراه امام خمینی (ره) حذف شد که این دوربرگردان‌ها یکی از عوامل اصلی تصادفات در این محور بودند.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور موجب صرفه‌جویی اقتصادی سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مصرف سوخت شهری می‌شود، گفت: این پروژه صرفا به واسطه ابعاد بزرگترین پروژه تقاطع غیرهمسطح نیست، بلکه در تملک هم رکوردزنی شد که مقدار آن تملک ۱۶ هکتار زمین بوده است.

امین با تصریح اینکه پروژه مذکور شامل ۶۶ پلان است که سهم منطقه ۹ شهرداری، ۴۹ پلاک و سهم منطقه پنج، ۱۷پلاک بوده است، گفت: جابجایی تأسیسات با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان اعم از شبکه‌های برق، آب، فیبرنوری، آب‌های سطحی و... نیز در این پروژه داشته‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: این پروژه طی دو سال و در بازه زمانی فروردین ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۴ به سرانجام رسید.

وی به طرح ساماندهی بزرگراه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: پیش از این‌ها از کمربندی شیراز به عنوان محور مرگ یاد می‌شد چرا که روزانه دارای تصادفات و کشته‌های زیادی بود، اما از اواخر سال ۱۴۰۱ در یک تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، استانداری، راهداری، شورای شهر و فرمانداری تقسیم کار صورت گرفت و ۱۸ کیلومتر از این کمربندی که از تقاطع شهدای حرم احمدبن موسی (ع) تا پل امام حسن مجتبی (ع) را شامل می‌شود، به شهرداری شیراز واگذار شد و ۲۴ کیلومتر باقی‌مانده هم در اختیار راهداری قرار گرفت.

امین با بیان اینکه راه و شهرسازی موظف به اجرای تقاطع‌های سفیر ـ کمربندی و قائم ـ کمربندی شده است که هنوز این پروژه‌ها به سرانجام نرسیده‌اند، گفت: در سال اولی که ۱۸ کیلومتر از کمربندی یا همان بزرگراه امام خمینی (ره) در اختیار شهرداری قرار گرفت، با اقداماتی که انجام دادیم، شاهد کاهش ۳۷ درصدی تصادفات در این محور بودیم و این عدد در سال ۱۴۰۳ به ۵۷ درصد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از نصب ۱۴سامانه نظارت تصویری و شش سامانه ثبت تخلف در طول ۱۸کیلومتر کمربندی خبر داد.

امین با بیان اینکه در سال گذشته قریب سه میلیارد تومان و امسال حدود هفت میلیارد تومان هزینه تجهیزات روشنایی کمربندی شده است، افزود: یکی از کار‌های خوبی که در این محور انجام شده، تکمیل تقاطع‌ها و دوربرگردان‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها