گزارش «جام‌جم» از رشد معنادار مخاطبان صداوسیما

فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی

بر اساس آمارها سریال«سوجان» بازدید قابل‌توجهی در فضای مجازی داشته است

«سوجان» به جان نشست

مجموعه «سوجان» که به‌تازگی پخش آن به اتمام رسیده، طبق آمارهای موردتاییدرسانه‌ملی،توانسته بازدیدقابل‌توجهی درفضای مجازی داشته باشد. آن‌طورکه گزارش فضای مجازی سازمان صداوسیما نشان می‌دهد،ابتدا محتواهای تقطیع‌شده سوجان در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی شناسایی و سپس مصرف آنها محاسبه شده است.
مجموعه «سوجان» که به‌تازگی پخش آن به اتمام رسیده، طبق آمارهای موردتاییدرسانه‌ملی،توانسته بازدیدقابل‌توجهی درفضای مجازی داشته باشد. آن‌طورکه گزارش فضای مجازی سازمان صداوسیما نشان می‌دهد،ابتدا محتواهای تقطیع‌شده سوجان در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی شناسایی و سپس مصرف آنها محاسبه شده است.
کد خبر: ۱۴۹۲۳۷۹
 
تحلیلی که روی این آمارصورت‌گرفته، با استفاده از ابزارهای دقیق داده‌کاوی و بررسی‌های عمیق تحلیلگران شبکه‌های اجتماعی مستقر در اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی انجام شده است. برهمین اساس اعلام‌شده که ۲۰ هزار محتوای تقطیع‌شده در شش بستر تلگرام، اینستاگرام، ایتا، بله، روبیکا و یوتیوب منتشر شده که در مجموع ۲۲۰ میلیون بازدید و مصرف را به خود اختصاص داده است. همین باعث شده که سوجان دومین سریال از حیث انتشار وسومین سریال از حیث مصرف درسال جاری شود. بر این اساس، آقای قاضی وطوبی به ترتیب با۵۰۰ و۴۰۰ میلیون بازدید، در رده اول ودوم قراردارند.بیشترین سکانس‌های وایرال‌شده مربوط به کاراکترهای قربان و طلا و همچنین حمایت سهراب از سوجان بوده است. البته سکانس‌های مربوط به تدریس سوجان در روستا هم پربازدید شده است. طبق این آمار، ۴.۴هزار پست در تلگرام منتشر شده که بازدید ۶.۶میلیونی داشته. همچنین ۴.۹هزار پست در اینستاگرام انتشار پیدا کرده که توانسته بازدید ۱۸۹ میلیونی را در مجموع از آن خود کند.در ایتا نیز، رقم ۱.۷هزار پست و بازدید ۱.۴ میلیون بازدید به ثبت رسیده است.  در روبیکا نیز، ۸.۵هزارپست با۱۴.۱ میلیون بازدید ثبت شده است. درنهایت ۲۱۵پست در یوتیوب با بازدید هفت میلیونی منتشر شده است. مجموعه این آمار نشان از آن دارد که سوجان با قصه روان و سرراست و البته گره‌های مختلفی که در نمایش خود داشت، مخاطب را نه‌تنها در تلویزیون،که در فضای مجازی نیز با خود همراه کرده است. از دیگر آمارهای قابل‌توجه سوجان در فضای مجازی، می‌توان به کامنت‌ها اشاره کرد. بر این اساس تعداد کامنت‌های منتشرشده ذیل محتواهای مرتبط باسوجان،رقم۲۴۰هزارعدد بوده است.طبق تحلیل احساسات مخاطبان که ازسوی اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی صورت گرفته، می‌توان دریافت که اغلب واکنش مخاطبان اعتماد وتحسین بوده است. گفته می‌شود حس اعتماد یا تحسین غالبا مربوط به واکنش مثبت کاربران به سریال بوده واحساس خوشحالی وشادی مربوط به همراهی مخاطبان باسکانس‌های احساسی این مجموعه است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها