انجمن نابینایان از حمایت های شبکه رادیویی تهران تقدیر کرد

وعده باشگاه مخاطبان نابینای رادیو تهران

با دوام ترین برنامه ویژه نابینایان در رسانه ملی

«شش نقطه» رادیو تهران هشت ساله شد

برنامه«شش نقطه» رادیو تهران در حال حاضر به عنوان بادوام ترین برنامه ویژه نابینایان در رسانه ملی شناخته شده است که برای هشتمین سال متوالی به واسطه جمعی از نابینایان تهیه و پخش می شود. 
برنامه«شش نقطه» رادیو تهران در حال حاضر به عنوان بادوام ترین برنامه ویژه نابینایان در رسانه ملی شناخته شده است که برای هشتمین سال متوالی به واسطه جمعی از نابینایان تهیه و پخش می شود. 
کد خبر: ۱۴۷۷۴۰۲

 به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو تهران، گروه برنامه ساز«شش نقطه» به مناسبت روز جهانی نابینایان(عصای سفید) امروز سه شنبه 24 مهرماه، هشت ساله شدن این برنامه را جشن گرفتند و چهارصدمین برنامه را تقدیم مخاطبان کردند.  

شش نقطه یکی از برنامه های قدیمی رادیو تهران که از سال 1395 به افراد نابینا اختصاص یافته است. برنامه ای که با بخش های متنوع پنجشنبه ها ساعت 15:30 با پیگیری دغدغه های نابینایان تدارک دیده شده و به اخبار و حوادث مهم حوزه نابینایان اختصاص یافته است و در بخش هایی از برنامه تحلیلی از مسائل مبتلا به جامعه نابینایان را ارائه می‌دهد.

در این برنامه دغدغه‌ها و معضلات نابینایان به چالش کشیده می شود و در این بستر هر آنچه میان نابینایان و جامعه در تعامل و ارتباط است، مورد بررسی قرار می گیرد.

«اشکان آذرماسوله» گوینده نابینای رادیو تهران، اجرای این برنامه را بر عهده دارد و اولین کسی است که با وجود نابینایی مانند یک گزارشگر حرفه ای ورزشی پشت میکروفن می نشیند و مسابقات ورزشی را گزارش می کند.

اشکان آذر ماسوله با تاکید بر این که برنامه شش نقطه به دغدغه نابینایان گره خورده و سعی دارد تا علاوه بر فرهنگسازی و آشنایی عموم مردم با نابینایان و سبک زندگی نابینایی، آموزش های مفیدی را در اختیار نابینایان قرار دهد، گفت: در واقع رادیو تهران از  این برنامه پیگیر حال و احوال نابینایان است. البته مخاطبان این برنامه را عموم جامعه تشکیل می دهد. در این برنامه ما تلاش می کنیم که ضمن بازتاب اخبار و اطلاع رسانی رویدادهای مهم حوزه نابینایان، شنونده ها به ویژه نابینایان را با نحوه کار با رایانه، نرم افزار های دسترس پذیر و فضای مجازی و... آشنا کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از ماموریت های برنامه شش نقطه پیگیری درخواست های این قشر از جامعه است، در این برنامه نیازها و مطالبات نابینایان را پیگیری و موضوعات جامعه نابینایان را تا حصول نتیجه از طریق ارتباط با مسئولان و نهادهای مختلف پیگیری می کنیم. علاوه بر اینها؛ بازتاب توفیقات این قشر ویژه و گفت وگو با نابینایان موفق کشور مانند قهرمان پارالمپیک و نخبگان علمی و... از بخش های مهم این برنامه است.

آذرماسوله خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جهانی عصای سفید همچنین جشنی با حضور نابینایان، مسئولان این حوزه، هنرمندان و جمعی از رادیو تهرانی ها در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار می شود.

امیر سرمدی، کارشناس مجری نابینا در بخش هایی از برنامه با مهمانان گفت و گو می کند. سعید صادق پور، مدیر عامل شرکت از جمله مهمانانی هستند که 33 سال در امر تسهیل امور ویژه نابینایان فعالیت داشته و توانسته در این سال ها در ساخت تجهیزات رایانه ای ویژه نابینایان کمک شایانی کند. منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینای کشور با حضور در این برنامه باعث دلگرمی جامعه نابینایان و کم بینایان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها