سومین نمایشگاه «رصتا» فرصت طلایی برای دیده‌شدن رسانه‌ها و آموزش را فراهم آورده است 

جلوه‌ای از هم‌افزایی رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر

سومین نمایشگاه رصتا برای مخاطبانی که می‌خواهند با رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر و شرکت‌های خدمات‌دهنده به آن‌ها ملاقات کنند یک فرصت است. فرصتی که هم به نفع پلتفرم‌ها (سکوها) و هم برای ساترا در مقام متولی برپایی این نمایشگاه آورده مناسبی دارد.
سومین نمایشگاه رصتا برای مخاطبانی که می‌خواهند با رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر و شرکت‌های خدمات‌دهنده به آن‌ها ملاقات کنند یک فرصت است. فرصتی که هم به نفع پلتفرم‌ها (سکوها) و هم برای ساترا در مقام متولی برپایی این نمایشگاه آورده مناسبی دارد.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۶۵
نویسنده نیره رضایی‌مطلق - نگین صادقی - گروه رسانه

در این میان طرفداران مستند، انیمیشن، فیلم‌های داستانی، برنامه‌های ورزشی و... که از جمله مخاطبان این نمایشگاه محسوب می‌شوند با جزئیات سکو‌ها و رسانه‌های تعاملی بیشتر آشنا می‌شوند.

سومین نمایشگاه رصتا در حالی از ۲۶ شهریور ماه میزبان مخاطبانش شد که ۱۲۴ سکویی که از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر در فضای مجازی مجوز دارند در این نمایشگاه حاضر هستند و مابقی غرفه‌ها، انجمن‌ها، اصناف و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به حوزه صوت‌و‌تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی هستند و تا روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه به کار خود ادامه می‌دهند. 

اهمیت همگرایی و تعامل رسانه‌ های فراگیر

به‌گفته سعید مقیسه، رئیس ساترا در گفت‌وگویی که با جام‌جم داشت تعامل و هم‌افزایی بین فعالان، ذی‌نفعان و حمایت‌کنندگان رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر مهم‌ترین هدفی است که رصتا در پی آن است. ضمن این‌که برپایی نمایشگاه فرصتی برای توسعه رسانه‌هاست. همچنان که فضای تعاملی برای کسانی که از ساترا مجوز دارند، فراهم می‌شود، مشاهده این تعامل و هم افزایی برای فعالان صنعت، مسئولان مرتبط و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند روی این صنعت سرمایه‌گذاری کنند، امیدوارکننده است. در این میان ارتباط مستقیم مخاطبان با مسئولان رسانه‌ها و پاسخگویی بی‌واسطه به پرسش‌های کاربران را نباید از نظر دور داشت که در جای خود می‌تواند یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه باشد.

مقیسه در پاسخ به این پرسش که ساترا تا چه حد به سند تحول رسانه‌ملی نزدیک شده است، گفت: واقعیت آن است که در اکثر موارد تصور عمومی از فعالیت ساترا، محدود به فعالیت ممیزی محتوا در فضای مجازی است، این در حالی است که برای ساماندهی یک زیست‌بوم فضای مجازی باید ابعاد مختلفی را سامان داد که شامل تنظیم‌گری‌های محتوایی، حقوقی، اقتصادی، اجتماعی، سکو‌محور، پژوهش‌محور، فناورانه و بین‌المللی است. ورود به هرکدام از این تنظیم‌گری‌ها شاهدی بر اجرای سند تحول رسانه‌ملی در ساتراست.

رئیس ساترا تصریح کرد: در نمایشگاه رصتا علاوه بر نمایش آخرین وضعیت سکو‌های دارای مجوز از ساترا، ابعاد مختلف تنظیم‌گری ساترا و اقدامات این سازمان در هریک از حوزه‌های هشت‌گانه تنظیم‌گری به نمایش در‌می‌آید تا علاقه‌مندان بیشتر از گذشته با دستاورد‌های ساترا در حوزه‌های یاد شده آشنا شوند و بتوانند سوالات، ابهامات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

حمایت از افراد خلاق و دارای ایده 

محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در گفتگو با جام‌جم، گفت: شبکه نمایش‌خانگی سهم قابل‌توجهی از سبد فرهنگی مورد استفاده توسط مردم را به خود اختصاص داده است. توجه به پلتفرم‌ها (سکوها) از آن جهت اهمیت دارد که آن‌ها عمدتا در حوزه اوقات فراغت و سرگرمی خانواده‌های ایرانی فعالیت دارند. 

وی درخصوص مهم‌ترین هدف سومین نمایشگاه رصتا بیان کرد: همچون دو دوره گذشته هدف مهم نمایشگاه سوم نیز هم‌افزایی، هم‌گرایی و انتقال تجربه با انگیزه ایجاد مشارکت بین فعالان صنعت صوت‌و‌تصویر فراگیر و مخاطبانش است. اکنون بسیاری از مردم حداقل با یک یا دو سکو آشنا هستند و نمایشگاه رصتا این امکان آشنایی را بیشتر کرده است.

به‌گفته افراسیابی فضای مجازی برای تمامی استان‌ها در‌خصوص نمایشگاه فعال است و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. 

افراسیابی درباره امکان همکاری میان نمایشگاه و افراد خلاق و دارای ایده گفت: با ایجاد بانک اطلاعات ایده‌یابی در نمایشگاه این امکان را فراهم کردیم که هرکس اگر ایده و طرح برای ساخت برنامه داشته باشد در غرفه کانون تهیه‌کنندگان به نام خودش ثبت می‌کند. اگر تهیه‌کننده و کارگردانی مایل بود از این طرح و ایده‌ها استفاده کند، ملزم به رعایت حقوق فردی است که این ایده را پیشنهاد داده و قراردادی بین آن‌ها منعقد می‌شود. همچنین این فرد در همین غرفه آموزش خواهد دید که چگونه ایده خود را به کار تبدیل کند که مشاوران کسب‌و‌کار در این خصوص به او کمک می‌کنند.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا به حضور فعال کانون مجریان رسانه‌های دیداری در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات جالب در سومین نمایشگاه رصتا برگزاری آزمون اجرا برای مخاطبان است. در این آزمون تعدادی از کلمات میان حاضران پخش شده و یک تست هوش از داوطلبان گرفته می‌شود. از میان افرادی که در تست هوش برگزیده می‌شوند، یک تست بداهه‌گویی گرفته می‌شود و مجریان حاضر نکات و انتقادات خود را نسبت به اجرای بداهه‌گویی افراد بیان می‌کنند. تیم داوری نیز از افراد مستعدی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند، تست مجری‌گری می‌گیرند تا در آینده از توانمندی‌های آنان در اجرا‌های مختلف بهره‌مند شویم. 

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا عنوان کرد: برخی برنامه‌ها در نمایشگاه امسال جنبه آموزشی دارد؛ مثلا آموزش گویندگی و فن بیان به صورت تخصصی برگزار شده و گواهینامه معتبر اهدا می‌شود. در حوزه هوش مصنوعی نیز کارگاه تخصصی برگزار و مدرک معتبر سازمان فنی و حرفه‌ای اهدا می‌شود.

او در مورد بخش آموزشی نمایشگاه رصتا، خاطرنشان کرد: علاوه بر نشست‌ها و تالار هوش مصنوعی، میز‌های ارائه مشورت به شکل خصوصی توسط مسئولان و متخصصان در این رویداد آماده خدمات‌رسانی است.

رنگین‌کمان سکو‌های تخصصی

حمیدرضا نوابی، دبیر سومین نمایشگاه رصتا درخصوص جایگاه این نمایشگاه در عرصه صوت‌و‌تصویر فراگیر گفت: نمایشگاه رصتا به‌عنوان یکی از رویداد‌های مهم صنعت نمایشگاه‌ها، با هدف تبادل تجربیات و نمایش آخرین دستاورد‌های صنعت صوت‌و‌تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی برگزار می‌شود. این نمایشگاه به فعالان صنعت، سکو‌ها و مخاطبان عمومی فرصتی برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی می‌دهد و به ارتقای کیفیت و توسعه صنعت کمک می‌کند. 

وی با بیان ویژگی این دوره از نمایشگاه متذکر شد: در دوره اول خیلی‌ها شناخت دقیقی از نمایشگاه و فرصت‌های مربوط به آن نداشتند، اما در دوره دوم، سکو‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه با برنامه‌ریزی قبلی حضور پیدا کردند و همین باعث شد تا به تمام خواسته‌ها یا بخشی از آن دست پیدا کنند. ماحصل این تجربه‌اندوزی نمایشگاه سوم است که امیدواریم تلاش‌مان برای هم‌افزایی و توسعه در این فضا جواب داده باشد.

دبیر سومین نمایشگاه رصتا با اشاره به ویژگی‌های دوره سوم رصتا اظهار کرد: سومین دوره با برنامه‌ها و تغییرات جدیدی برگزار می‌شود. این تغییرات شامل ایجاد بخش «بازی سر صحنه» برای ایجاد فضای تعاملی و سرگرم‌کننده، تمرکز بیشتر بر برگزاری رویداد‌های ویژه در کنار گرفتن غرفه برای نمایش محصولات، فعالیت‌ها و دستاورد‌های شرکت‌کنندگان و همچنین هماهنگی برای حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت صوت‌و‌تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی است.

نوابی با تأکید بر تعامل با سکو‌ها و ترغیب برای حضور آن‌ها در نمایشگاه گفت: همچون دو دوره قبل، در این دوره ساترا برای این‌که همه سکو‌ها را برای حضور به شرکت در نمایشگاه ترغیب کند، دو نوع اقدام را در دستور کار خود قرار داده است؛ نخستین اقدام این‌که نوعی دعوت عمومی در تهران و مراکز استان‌ها برای ثبت‌نام در نمایشگاه داشت. علاوه بر این، ساترا برای دعوت از سکو‌های شناخته‌شده‌تر به فراخوان عمومی بسنده نکرد و همکاران کمیته ثبت‌نام نمایشگاه با مدیران ۲۰ سکوی برتر تماس گرفت و آن‌ها را برای شرکت در نمایشگاه دعوت کرد.

وی افزود: فایده حضور هم‌زمان سکو‌های شناخته‌شده و سکو‌های ناشناخته این است که نخست، شاهد همکاری بین این سکو‌ها با یکدیگر هستیم؛ دوم، مخاطب نمایشگاه اگر به‌دنبال گرفتن خدمات از سکو‌های شناخته‌شده‌تر باشد، این امکان برایش در نمایشگاه فراهم شده است؛ به‌طور نمونه، سکو‌های بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر در نمایشگاه اقدام به ارائه اشتراک خود همراه با تخفیف ویژه نمایشگاه می‌کنند یا برخی سکوها، مسابقات استعدادیابی برگزار و برگزیدگان این مسابقات را جذب می‌کنند. اگر هم مخاطب به‌دنبال پیدا کردن سکو‌های تخصصی مرتبط با علاقه خود باشد، باز در این نمایشگاه می‌تواند با سکو‌های ناشناخته‌ای که نیاز تخصصی او را برآورده می‌کند، آشنا شود. 

دبیر سومین نمایشگاه رصتا با بیان این‌که برای حمایت از تولیدات بومی‌که منطبق بر مقتضیات فرهنگی و آداب و رسوم کشور باشد، سازوکار‌های حمایتی، تشویق و تسهیلگری در‌نظر گرفته شده، افزود: برنامه‌ریزی ساترا در این حوزه اهمیت دارد و تلاش می‌کند رنگین‌کمان محتوا را در زیست‌بوم رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر به نمایش بگذارد. 

نوابی تصریح کرد: این حمایت‌ها یکی از راهبرد‌های اصلی ساتراست. نگاه ما توسعه محتوای خارجی نیست، بلکه به دنبال تقویت مسیر محتوای بومی هستیم. قاعدتا محتوا‌های بومی در چهارچوب‌های فرهنگی، شرعی و استاندارد‌های فرهنگی منطبق بر ایرانی ــ اسلامی تعریف می‌شود.

شرکت‌های برتر هوش‌ مصنوعی؛ آغازگر ستاد هوش‌ مصنوعی

افتتاح ستاد هوش‌ مصنوعی در ساترا را باید یکی از گام‌های مهم رسانه‌ملی در عرصه صوت و تصویر دانست. اتفاقی که در سومین نمایشگاه رصتا کلید خورد و تلاش می‌کند ابعاد گسترده‌تری در رسانه‌ملی پیدا کند. معرفی و افتتاح ستاد هوش‌مصنوعی سازمان صداوسیما در اولین روز برپایی نمایشگاه با حضور رئیس سازمان به انجام رسید. حسن صفرعلی، مدیر تعاملات بین‌الملل ساترا درخصوص تالار هوش‌مصنوعی سومین نمایشگاه ملی رصتا گفت: سه کمیسیون برای ستاد هوش‌مصنوعی سازمان در نظر گرفته شده است. این کمیسیون‌ها با محور «هوش مصنوعی در مدیریت رسانه»، «هوش مصنوعی در صنعت رسانه و تولید محتوا» و «هوش مصنوعی در تنظیمگری» فعالیت می‌کنند که مسئول کمیسیون هوش‌مصنوعی در تنظیم‌گری، ساتراست که شروع فعالیت ستاد هوش‌مصنوعی سازمان صداوسیما همراه با نشست پایانی کمیسیون‌ها خواهد بود.

صفرعلی با اشاره به حضور ۱۲ شرکت فعال در حوزه هوش‌مصنوعی در این نمایشگاه بیان کرد: این شرکت‌ها که در حوزه‌های مختلفی مثل رسانه، صوت و تصویر، متن و خبر فعالیت دارند، با سامانه‌های هوش‌مصنوعی در سه بخش اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های رسانه‌ای، عمومی و سیاست‌گذاری در حوزه هوش‌مصنوعی حضور دارند.

برگزاری آزمون استعدادیابی
 
یکی از سکو‌های حاضر در نمایشگاه رصتا، «ایرانصدا» ست. ایرانصدا تصمیم دارد که چهارمین دوره آزمون شناسایی استعداد‌های گویندگی را در سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران برگزار کند. 

بر این اساس شبکه رادیویی ایرانصدا با برگزاری آزمون تصمیم دارد که از بین علاقه‌مندان به گویندگی و صدابازیگری، استعداد‌های درخشان را شناسایی کند. 

مشتاقان می‌توانند برای شرکت در آزمون، به استودیو ایرانصدا واقع در صحن اصلی مصلی امام‌خمینی، مراجعه کنند، همچنین امکان تبادل‌نظر و اطلاعات با برگزیدگان دوره‌های قبل هم در محل نمایشگاه فراهم است. 

شبکه رادیویی ایرانصدا با شش پایگاه تخصصی در زمینه‌های کودک، سخنرانی، مداحی، کتاب گویا، موسیقی و قرآن به تولید محتوا برای فارسی‌زبانان سراسر کشور می‌پردازد. 

پایگاه کتاب گویای این شبکه رادیویی در دو بخش کتاب‌های گویای فارسی و خارجی که اغلب اقتباس یا ترجمه اختصاصی از رمان‌ها یا کتاب‌های مشهور دنیاست، فعالیت می‌کند. 

برگزیدگان آزمون‌های گویندگی ایرانصدا بعد از گذراندن مراحل و کلاس‌های آموزشی می‌توانند در یکی از پایگاه‌های ایرانصدا به همکاران این شبکه کمک کنند و در تولید کتاب‌های صوتی فعالیت داشته باشند.

آزمون گویندگی و صدابازیگری ایرانصدا رایگان است و مراحل آن فقط در محل نمایشگاه رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر تا ۲۹ شهریور و از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به انجام می‌رسد.

علاقه‌مندان برای شنیدن برنامه‌های ایرانصدا می‌توانند اپلیکیشن تلفن‌همراه ایرانصدا را برای سیستم‌عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به‌صورت رایگان دریافت کنند.

همنوایی صبا با رصتا

رادیوصبا همزمان با سومین نمایشگاه ملی رصتا برنامه‌های زنده «دوراهی» و «رصدخانه» را از محل برگزاری این نمایشگاه در مصلای امام‌خمینی (ره) تهران راهی آنتن می‌کند.

این برنامه‌ها به تهیه‌کنندگی رضا عزتی و با اجرای مهدی پر، با برگزاری مسابقه رادیویی و گفتگو با مسئولان این نمایشگاه، مخاطبان را در جریان رویداد‌های سومین نمایشگاه رصتا قرار می‌دهد.

عزتی درباره برنامه دوراهی توضیح داد: دوراهی برنامه‌ای است که در قالب مسابقه و با رویکرد آشنایی با مهارت‌های شغلی و عمومی با هدف آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی در زندگی طراحی شده است.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. وی یادآور شد: موضوع‌های این برنامه در ایام برگزاری نمایشگاه رصتا متناسب مباحث مربوط به رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران طراحی شده است و علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند با حضور در این نمایشگاه به‌صورت حضوری در مسابقه شرکت کنند.

عزتی درباره ویژه‌برنامه جدید رصدخانه توضیح داد: رصدخانه یک برنامه گفت‌وگومحور است که با هدف معرفی سومین نمایشگاه رصتا و سکو‌های دارای مجوز از ساترا، اپراتور‌های تلفن‌همراه و مراکز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه صوت‌وتصویر فراگیر و نمایش‌خانگی به گفتگو با کارشناسان و مسئولان این نمایشگاه می‌پردازد.

عزتی افزود: در این برنامه تلاش می‌کنیم در کنار گفتگو با کارشناسان، با تهیه گزارش از این نمایشگاه و تقدیم بخش‌های متنوع، برنامه‌ای شاد و سرگرم‌کننده را تقدیم مخاطبان کنیم. رصدخانه ساعت ۱۵ از محل برگزاری سومین نمایشگاه رصتا پخش می‌شود.

اختصاص اعتبار هدیه به بازدیدکنندگان 

رضا زمانیان، مدیرکل توسعه کسب‌وکار و تسهیلگری ساترا درخصوص جزئیات اعتبار هدیه خرید اشتراک سکو‌ها و دریافت خدمات سکو‌های حاضر در نمایشگاه گفت: مبلغ این اعتبار سه‌میلیون ریال است که هر روز بر ساس زمان مراجعه به نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح به ۲۰۰۰ نفر از بازدیدکنندگان سومین نمایشگاه ملی رصتا تعلق می‌گیرد.

زمانیان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند در روز‌های برگزاری نمایشگاه به‌صورت حضوری به مرکز خدمات رسانه ساترا واقع در نمایشگاه مراجعه کنند و در نظر داشته باشند که برای دریافت اعتبار هدیه، به همراه داشتن اصل کارت‌ملی ضروری است. این اعتبار یک‌بار به هر نفر تعلق می‌گیرد و صرفا در ایام نمایشگاه معتبر است.

وی در پایان گفت: این اعتبار در غرفه سکو‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند قابل استفاده است.

ویژه برنامه‌های مجمع 

مجمع رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران برنامه‌های متنوعی را برای شرکت‌کنندگان در سومین دوره نمایشگاه ملی رصتا تدارک دیده است.

این برنامه‌ها شامل نشست‌های تخصصی، نشست‌های عمومی مالکان و مدیران رسانه‌ها، برنامه‌های اجرا و دوبله زنده و کارگاه‌های آموزشی است.

نشست تخصصی کاربرد Gamification در پلتفرم‌های نمایش‌خانگی، اجرای برنامه دوبله زنده توسط گروه‌های کودک و بزرگسال، گردهمایی مدیران رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر، کارگاه آموزشی فن بیان و کاربرد آن در رسانه، تست اجرا برای رسانه‌های دیداری و رویداد حراج ایده، از دیگر برنامه‌های مجمع رصتا در سومین دوره این نمایشگاه است.

همچنین دعوت از هنرمندان، تهیه‌کنندگان، برنامه‌سازان، کارگردانان و چهره‌های سینما، تلویزیون و تئاتر، حضور نمایندگان، اعضا و مدیران کانون‌ها و اتحادیه‌هایی همچون کانون مجریان رسانه‌های دیداری، خانه سرمایه‌گذاران نمایش‌خانگی ایران و کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری در غرفه مجمع رصتا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با این مجامع، سایر برنامه‌های این مجمع در نمایشگاه است.

افتتاح باشگاه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری 

از رخداد‌های نمایشگاه رصتا که روز دوم برگزار شد، مراسم افتتاحیه باشگاه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری بود. 

به‌گفته حسین سبطی، موسس این باشگاه، رویکرد این تشکل، ارائه خدمات رفاهی به اعضای کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری خواهد بود.

در این مراسم، رضا زمانیان مدیرکل توسعه کسب‌وکار و تسهیلگری ساترا، فرشاد صادقی اولین مدیرعامل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری و جمعی از مدیران کانون حضور داشتند.

مهدی فرجی، رئیس هیات‌مدیره کانون در حاشیه این مراسم گفت: باشگاه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری که از آن رونمایی شد، برای اعضای کانون تدارک دیده شده است تا به آن‌ها در معیشت و رفاه کمک کند و بودجه این باشگاه توسط اسپانسر و حمایتگر مالی تامین می‌شود.

کانون تهیه‌کنندگان بیش از ۵۰۰ عضو دارد. از سراسر کشور تهیه‌کنندگان جوان و پیشکسوت در کنار هم کار می‌کنند و انتقال تجربه صورت می‌پذیرد و با سیستم‌های نوین تولید و برنامه سازی آشناتر می‌شوند.

او افزود: طبیعی است که ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و برنامه‌سازان می‌توانند، مراجعه کنند و با راهکار‌های تولید و شیوه‌های تولید و ارزان‌سازی تولید و معرفی چهره‌های نخبه و پیشکسوت آشنا شوند و این می‌تواند به حوزه برنامه‌سازی کمک کند. در واقع کانون تهیه‌کنندکان رسانه‌های دیداری می‌تواند، پایگاه و مرجعی برای معرفی تهیه‌کنندگان به عرصه تولید باشد و سرمایه سرمایه‌گذاران را تضمین کند.

فرصتی برای کشف استعداد‌های مجریگری 

نیما کرمی، مدیر کانون مجریان رسانه‌های دیداری هم از حاضران در نمایشگاه رصتا بود که در خصوص حضور در سومین نمایشگاه رصتا گفت: در مدت دو سال اخذ مجوز کانون، امسال فکر کردیم که وقت و فرصت حضور در این نمایشگاه فراهم است و با برنامه‌های مختلف در این رویداد حاضر شدیم. 

وی ادامه داد: در مدت برگزاری نمایشگاه، تست بزرگ اجرا را را تدارک دیدیم که با حضور مجریان حرفه‌ای کشور در تیم داوری سعی داریم تا از افراد مستعدی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند، تست مجری‌گری بگیریم و در آینده از توانمندی‌های آنان در اجرا‌های مختلف بهره‌مند شویم.

او به طرح حراجیده اشاره و بیان کرد: با توجه به این‌که خیلی از مجریان ما صاحب ایده هستند، در نظر داریم تا یک مسیر سریع و بدون‌واسطه را در حراجیده برای به مرحله اجرا رسیدن این ایده‌ها دنبال کنیم.

کرمی در پایان خاطر نشان کرد: در روز آخر نمایشگاه هم با همکاری با غرفه تلوبیون اولین مجری هوش‌مصنوعی ایران رونمایی می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. مجری هوش‌مصنوعی، یک مجری است که به شکل من ایجاد می‌شود و با اطلاعات وارد شده، می‌تواند اجرا کند، البته خطرناک است و باید هدایتگری ایجاد کنیم و تا از لحاظ برندینگ به کسی ضربه نخورد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها