گفت وگو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد

نجات «سحر» در جدال با سیلاب

روزهای ابتدایی شهریور با حوادث تلخ غرق‌شدگی آغاز شد

زاب؛ قتلگاه ۳خواهر و برادر

 بعدازظهر روز جمعه برای اهالی منطقه میرآباد سردشت استان آذربایجان‌غربی درحالی سپری شدکه سه عضو یک خانواده شامل دو خواهر و یک برادرکه برای نجات هم وارد رودخانه شده بودندیکی پس از دیگری در آب‌های خروشان و عمیق رودخانه زاب غرق شده و جان خود را از دست دادند؛همان رودخانه‌ای که چندی قبل جان معلم فداکار را هنگام نجات دانش‌آموزش‌گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۰۳۹۴
 
خانواده کاظمی این روزها عزادارمرگ ناگهانی سه عضو خود است؛دو دختر۱۵ و ۲۰ساله و یک پسر ۲۲ساله. هاجر، خواهر بزرگ‌تر بود و مریم کوچک‌تر از او. دانیال هم فرزند اول خانواده بود. نه‌تنها پدر و مادر که حتی اقوام‌شان هم از این حادثه عجیب و ناگهانی شوکه هستند، آن‌قدر که وقتی با یکی از بستگان بسیار نزدیک‌شان صحبت می‌کنیم، حادثه را با جملات پراکنده و بدون ترتیب زمانی برایمان تعریف می‌کند.  او درحالی‌که در مراسم ختم این دو خواهر و برادر در روستای بالولان ترگو، زادگاه آنها حضور دارد، به جام‌جم می‌گوید: «این دو خواهر و برادر روز جمعه همراه با دختران و پسران جوان فامیل و به قصد تفریح به منطقه میرآباد در سردشت رفتند. آن روز پدر و مادرشان همراه‌شان نبود و جوانان فامیل با چند ماشین برای تفریح به منطقه رفته بودند. طبق گفته اهالی، آنها کنار درختی در حاشیه رودخانه اتراق کرده و مشغول صرف میوه بودند که مریم، خواهر کوچک‌تر که نزدیک آب بود، یکدفعه پایش لیز خورد و داخل رودخانه زاب که هشت متر عمق دارد سقوط کرد. دانیال، برادر بزرگ‌ترش که شاهد حادثه بود، بدون معطلی از جایش بلند شد و با این‌که شنا بلد نبود، اما طنابی به دور کمرش بست و وارد رودخانه شد، ولی امواج رودخانه قوی‌تر از آن بود که دانیال بتواند در برابرش مقاومت کند و او وخواهرش به زیرآب کشیده شدند.درهمین هنگام هاجر، خواهردیگرکه شاهد ازدست‌رفتن خواهر و برادرش بود، به دل آب زد اما متاسفانه امواج رودخانه او را به زیر کشید‌.» با وقوع حادثه، اهالی که شاهد ماجرا بودند با اورژانس و هلال‌احمر تماس‌ گرفتند و درخواست ‌کمک کردند. اما به گفته اهالی، آنها خیلی دیر به صحنه حادثه رسیدند. در این مدت برخی اهالی روستا که آشنا به فن شنا بودند، وارد رودخانه شده و پیکرهای بی‌جان دو خواهر را به‌سرعت پیدا کردند، اما پیداکردن دانیال زمان زیادی برد و به جست‌وجوی بیشتری نیاز داشت.  بازهم طبق گفته شاهدان، یکی از اهالی روستا یک کپسول اکسیژن همراهش برداشت و پس از ورود به رودخانه و جست‌وجوی دوساعته پیکر دانیال را پیدا و از آب خارج کرد. در مدتی که اهالی مشغول جست‌وجوی پیکرهای این دو خواهر و برادر بودند، گوشی تلفن‌همراه دانیال کنار رودخانه بود که یکی از افراد حاضر در محل گوشی را برداشت و با خانواده بچه‌ها تماس گرفت و حادثه را به آنها اطلاع داد. 

مرگ ۱۰ نفر بر اثر غرق شدگی 
این در حالی است که در سه روز نخست شهریور، شش حادثه غرق‌شدگی در اصفهان، لرستان، میانه، جاده لالی، چالوس و سردشت رخ داد و باعث مرگ ۱۰نفر شد.دریکی ازتلخ ترین حوادث یک زن ۳۰ ساله که هفت‌ماهه باردار بود به اتفاق دختر ۱۰ ساله‌ و شوهرش از مشهد برای تفریح به چالوس آمده بودند. آنها برای شنا سمت دریا رفتند که مادر باردار و دختر غرق شدند.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها