۸۶ برنامه رادیویی مستقل ویژه زبان و ادبیات فارسی | تشریح دلایل پاسداشت زبان فارسی
در نشست خبری سومین جشنواره ملی رادیویی صدای سخن اعلام شد

۸۶ برنامه رادیویی مستقل ویژه زبان و ادبیات فارسی | تشریح دلایل پاسداشت زبان فارسی

سومین جشنواره ملی «صدای سخن» تمدید شد

به دلیل استقبال از سومین جشنواره ملی «صدای سخن» مهلت شرکت در این جشنواره تا بیستم مردادماه تمدید شد.
به دلیل استقبال از سومین جشنواره ملی «صدای سخن» مهلت شرکت در این جشنواره تا بیستم مردادماه تمدید شد.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۱۶

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، وحید مبشری، دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» از مهلت تمدید این جشنواره تا بیستم مرداد خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا با توجه به اهمیت نگهبانی از زبان، خط و ادبیات فارسی سومین جشنواره ملی «صدای سخن» را برگزار کرده و تمامی  شبكه های رادیویی ملی، استانی و... می توانند آثار خود را تا بیستم مرداد ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مبشری  درباره بخش های این جشنواره گفت: سومین جشنواره ملی صدای سخن در شش بخش اصلی، بخش ویژه، فضای مجازی و رادیو نما، رادیونگار یا نگارش رادیویی، بخش آموزش زبان فارسی در مدارس و بخش مردمی است و با توجه به اهمیت پاسداشت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در رسانه ملی به ویژه رادیو، شبکه رادیویی فرهنگ با همراهی شورای پاسداشت زبان فارسیِ معاونت صدا و کانون ادبیات ایران، سومین جشنواره رادیویی صدای سخن را با رویکرد پاسداشت زبان فارسی برگزار می کند.

وی در توضیح بخش های این جشنواره اشاره کرد: بخش های رادیویی شامل بخش اصلی که شبکه های معاونت صدا‌ی جمهوري اسلامي ايران، صدای مراکز استانها، رادیوهای شهری، معاونت خبر و برون مرزی مجاز به شرکت و ارسال آثار به جشنواره خواهند بود. قالب های برنامه سازی در بخش اصلی، برنامه های ترکیبی، برنامه های گفتار محور، برنامه های گفتگو محور، مسابقه و نمایش (حداکثر ۲۵ دقیقه ) است. بخش ویژه سومین جشنواره صدای سخن در دو موضوع جایگاه زبان فارسی در آثار استاد سید محمدحسین شهریار و  نقش استاد شهریار در گسترش زبان فارسی(حداکثر 25 دقیقه) پذیرفته می شود.

دبیر این جشنواره افزود: فضای مجازی و رادیو نما بخش دیگر جشنواره است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن فقط شبکه های معاونت صدا مجاز به شرکت هستند و آثار برتر در حوزه رادیونما و فضای مجازی معرفی  و از آنها تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش رادیونگار یا نگارش رادیویی با محوریت نگارش متن رادیویی حداکثر در۳۰۰۰ کلمه با موضوع زبان معیار در رادیو ویژه همه برنامه سازان و مخاطبان رادیو است و از هر شبکه رادیویی یک مقاله پذیرفته می شود و بخش دیگر آموزش زبان فارسی در مدارس (با همراهی وزارت آموزش و پرورش) است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن، معلمان و دبیران زبان و ادبیات فارسی می توانند حداکثر ۵ دقیقه از خلاقیت خویش در آموزش زبان و ادبیات فارسی را ( با تلفن همراه) بصورت فیلم یا فایل صوتی تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مبشری با تاکید بر بخش مردمی این جشنواره گفت: در این بخش مخاطبان فعال شبکه های رادیویی( شنوندگان) می توانند با موضوع پاسداشت زبان فارسی برنامه ای رادیویی حداکثر ۱۵ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و با توجه به استقبالی که از سوی برنامه سازان و مردم دیدیم كلیه آثار از طریق وبگاه رادیو فرهنگ تا تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳دریافت خواهد شد.اختتامیه سومین جشنواره ملی رادیویی صدای سخن  ۲۷ شهریور همزمان با روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها