جوی هُرهُر به محور گردشگری مذهبی یزد تبدیل شود

یزد- استاندار یزد با اشاره به شخصیت‌های بزرگ آرمیده در آرامستان جوی هُرهُر یزد، خواستار تبدیل این مجموعه به محور گردشگری مذهبی یزد شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۵۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در آیین آغاز به کار کارگاه بازخوانی آرامستان و مجموعه تاریخی مذهبی جویی هُرهُر یزد، اظهار داشت: امیدواریم که این کارگاه، یک اقدام پربار، آموزنده و تاثیرگزار در فرآیند بازسازی و بهسازی و احیای این مجموعه ارزشمند باشد.

وی آرامستان‌ها را بخشی از اصالت، تاریخ و شناسنامه هر منطقه دانست و بیان کرد: مجموعه تاریخی و مذهبی جوی هُرهُر یک مجموعه بسیار با ارزش و با اهمیتی برای استان یزد به شمار می‌رود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شرافت یک مکان به انسان‌هایی است که در آنجا قرار دارند، افزود: به لحاظ ترکیب عناصر خاک یک منطقه با منطقه دیگر ممکن است یکی باشد ولی شرافت یک خاک از جمله خاک مقدس کربلا به دلیل جایگاه والای شخصیت بزرگی است که در آنجا قرار دارد.

فاطمی افزود: آرامستان جوی هُرهُر را نباید به عنوان یک آرامستان معمولی نگاه کرد، زیرا در این مکان بیش از ۱۰۰ مجتهد و عالم دینی بزرگ آرامیده‌اند و در کنار آن، شخصیت‌های موثر و بزرگ عمرانی، اقتصادی و صنعتی دیگر هم در این آرامستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال پشت سرهم و بدون وقفه، زعامت جهان تشیع با شخصیت‌های یزدی بوده که از جمله آن می‌توان به شخصیت بزرگ شیخ عبدالکریم حائری یزدی؛ موسس حوزه علمیه قم و آیت الله العظمی سید محمد کاظم طباطبایی یزدی؛ صاحب عروه الوثقی اشاره کرد.

استاندار یزد در ارتباط با شخصیت آیت‌الله العظمی سید محمد کاظم طباطبایی یزدی، گفت: تمام افرادی که بخواهند به عنوان مجتهد شناخته شوند، بر العروه الوثقیِ این عالم بزرگ یک حاشیه‌ای می‌زند و این اقدام به عنوان رساله آنها مطرح می‌شود و در اختیار مقلدین قرار می‌گیرد.

فاطمی بیان کرد: همه این موارد نشان ‌می‌دهد که این مجموعه نه تنها به لحاظ تاریخی بلکه به لحاظ میراثی و مذهبی هم از جایگاه بسیار خاصی برخوردار است و پس از تخت فولاد در استان اصفهان، کمتر آرامستانی را با این ویژگی‌ها در کشور داریم.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته، این مجموعه بتواند به صورت فاخر بازسازی، احیا و مرمت شود و به عنوان یک محور گردشگری مذهبی، معنوی، ادبی و تاریخی در کنار زنجیره میراثی و گردشگری یزد تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها