سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از غرفه جام جم در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

در انتخابات همه احزاب کاندیدا دارند

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه همه جریانات، احزاب و گروه های سیاست در انتخابات پیش رو نماینده دارند، گفت: در خصوص انتخابات خبرگان نیز در همه حوزه ها به اندازه لازم نامزد برای برگزاری انتخاب وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۴۵۸۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، هادی طحان نظیف عصر امروز در غرفه جام جم در نمایشگاه رسانه های ایران حضور یافت و درباره بررسی صلاحیت تعدادی از داوطلبان مجلس عنوان کرد: افرادی که در هیات های نظارت رد صلاحیت شده بودند، براساس قانون، وقت داشتند که به شورای نگهبان شکایت کنند، شورای نگهبان نیز در مدت یک ماه به این شکایت ها رسیدگی کرد و 19 بهمن نتایج را اعلام کرد.
وی ادامه داد:  در آن ایام  تعدادی محدودی با عدم تایید رو به رو شدند که در مراحل قبل تایید شده بودند.  قانون به این افراد فرصت جدیدی داده تا پرونده آنها دوباره بررسی شود.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه توضیح داد: بررسی های مربوط به این افراد نیز در مدت یک هفته  انجام شده است و نتایج این بررسی ها فردا اعلام خوهد شد. به این ترتیب عملا با اعلام صورت گرفته در نوزدهم بهمن و اعلام نهایی فردا که تعدادشان البته اندک است، کم کم وارد بحث تبلیغات انتخابات خواهیم شد.
وی همچنین افزود: در این حوزه نیز اعداد و ارقام گویا است برای نمونه از 20 هزار نفری که اقدام کرده بودند 15 هزار نفر تایید شده اند یعنی بیش از  73درصد داوطلبان تایید شده اند.
طحان نظیف ادامه داد: به ازای هر کرسی نیز 51 نفر می توانند رقابت کنند و این آمار گویای این است که همه جریانات، احزاب و گروهای سیاسی و اقشار در انتخابات پیش رو نماینده دارند.
وی با اشاره به اینکه این روزها شاهد فضای مشارکت در جامعه هستیم، یادآور شد: همه گروهای سیاسی در انتخابات نماینده دارند.

در انتخابات همه احزاب نماینده دارند  
سخنگوی شورای نگهبان درباره مسائل مطرح شده درباره انتخابات شورای نگهبان در خصوص اینکه در برخی حوزه ها یک نامزد وجود دارد، نیز توضیح داد: در هیچ حوزه ای با چنین  مشکلی رو به رو نیستم، لذا به تعداد لازم برای برگزاری انتخابات در همه حوزه های انتخابات افراد حاضر هستند و این شکل با نظر مردم افرادی انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: قانون انتخابات خبرگان نیز این موضوع را پیش بینی کرده است که برای برگزاری انتخابات باید به تعداد لازم نامزد وجود داشته باشد تا اساسا انتخاب صورت گرفته از سوی مردم معنا داشته باشد.
 طحان نظیف تاکید کرد: به این ترتیب در هیچ حوزه و استانی با این مشکل رو به رو نیستم و در همه حوزه ها به تعداد لازم نامزدها حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها