سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از غرفه جام جم در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

در انتخابات همه احزاب کاندیدا دارند

سخنگوی شورای نگهبان گفت که این شورا روز جمعه هفتم اسفندماه سال 1394 را به عنوان روز برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعیین کرده است.
کد خبر: ۷۷۲۰۶۱
زمان برگزاری انتخابات مجلس اعلام شد

نجات‌الله ابراهیمیان در گفتگو با مهر‌ تایید کرد که شورای نگهبان چند روز پیش نامه وزارت کشور برای پیشنهاد روز برگزاری انتخابات همزمان دوره جدید مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه دو تاریخ مجزا در این نامه به عنوان روز برگزاری انتخابات پیشنهاد شده بود، افزود: اعضای شورای نگهبان با بررسی همه جوانب، نسبت به بررسی این دو تاریخ، اقدام و روز هفتم اسفند ماه سال آینده را به عنوان روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین کردند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این تصمیم شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شده است.

مجلس شورای اسلامی در حال حاضر دارای ۲۹۰ نماینده و مجلس خبرگان رهبری 86 نماینده است اما احتمال می رود شمار آنها در دوره آتی با توجه به افزایش جمعیت ایران، تغییر کند.

دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی 4 سال و مجلس خبرگان رهبری 8 سال است اما به منظور تجمیع انتخابات و برگزاری همزمان آنها، دوره فعلی مجلس خبرگان به مدت 14 ماه تمدید شده است.

این نخستین بار خواهد بود که انتخابات این دو مجلس بطور همزمان برگزار می شود.

وظیفه مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن و ماموریت مجلس خبرگان رهبری - همانطور که از نام آن پیدا است- نظارت بر عملکرد رهبری و انتخاب جانشین او است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها