کارشناس فروش تلفنی چیست؟ + دوره فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی ممکن است برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می تواند برای فروش یک محصول یا خدمات اعمال شود. رایج ترین شکل بازاریابی تلفنی، فروش کالاها و خدمات مصرفی از طریق تلفن است.
بازاریابی تلفنی ممکن است برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا می تواند برای فروش یک محصول یا خدمات اعمال شود. رایج ترین شکل بازاریابی تلفنی، فروش کالاها و خدمات مصرفی از طریق تلفن است.
کد خبر: ۱۴۳۷۵۳۶

تبدیل شدن به یک متخصص در بازاریابی تلفنی واقعاً به تجربه شغلی و آموزش حرفه ای مربوط می شود، وقتی اشتباه می کنید به دلیل اینکه تماس را به اندازه کافی انجام نداده اید، در مورد اینکه چه چیزی در بازاریابی تلفنی کار نمی کند، باید بیشتر آموزش ببینید و دوره فروش تلفنی تخصصی را یاد بگیرید. همه کارشناس فروش تلفنی در بازاریابی تلفنی باید تجربه کسب کنند تا در هنگام فروش و برقراری ارتباط خوب در تماس های خود، اعتماد به نفس خود را پیدا کنند.

کارشناس فروش تلفنی چیست؟

کارشناس فروش تلفنی مسئول صحبت تلفنی با مشتریان و فروش محصولات هستند. وظایف آنها توضیح مزایای خدمات است. بازاریاب های تلفنی برای شرکت های مرکز تماس کار می کنند تا از طرف طیف وسیعی از مشتریان بازاریابی مستقیم انجام دهند. آن‌ها اغلب اسکریپت‌های مکالمه را حفظ می‌کنند تا به آنها در ایجاد ارتباط با سرنخ‌های فروش کمک کنند و در مورد آنچه ارائه می‌دهند آموزش دهند و مشتریان را در فرآیند خرید راهنمایی کنند.

مهارت کارشناس فروش تلفنی چیست؟

مهارت های کارشناس فروش تلفنی، به مهارت ها و ویژگی های لازم برای یک حرفه بازاریابی تلفنی موفق و موثر اشاره دارد. کار به عنوان یک بازاریاب تلفنی مستلزم ترکیبی از مهارت های فروش، ارتباطات و بازاریابی است. توسعه مهارت‌های بازاریابی تلفنی موثر می‌تواند به شما در بهبود تعداد فروش و روابط مشتری در سازمان کمک کند.

5 مهارت کارشناس فروش تلفنی

توسعه و تقویت مهارت های شما می تواند به رشد حرفه ای شما و بهبود رضایت مشتری کمک کند. داشتن مهارت های زیر برای کارشناس فروش تلفنی مهم است:

ارتباطات تلفنی

یکی از وظایف اصلی یک کارشناس تلفنی، ارتباط تلفنی با مشتریان است. برای انجام موفقیت آمیز این کار، بازاریابان تلفنی باید مهارت های ارتباط کلامی خود را توسعه دهند. دانستن نحوه جلب توجه مشتری و انتقال اطلاعات دقیق به آنها از طریق تلفن می تواند بازاریابی تلفنی شما را موثرتر کند.

گوش دادن موثر

کارشناسان و بازاریابان تلفنی برای کمک به تعامل موثرتر با مشتریان، نیاز است که گوش دادن فعال و موثر را تمرین کنند. مهارت گوش دادن فعال می تواند به آنها کمک کند تا اطلاعاتی را که مشتری به آنها می گوید درک کنند و به آنها پاسخ دهند.

خدمات مشتری

مهارت خدمات به مشتری شامل استفاده از لحن مثبت، سازگاری با نیازهای مشتری و ایجاد ارتباط با مشتریان است. ایجاد یک رابطه راحت و مثبت با مشتریانی که با آنها صحبت می کنید ممکن است منجر به نرخ بالاتری از نتایج مثبت در فروش شود.

دانش محصول

بازاریابان و کارشناسان تلفنی باید دانش عمیقی و کاملی از محصول یا خدماتی که می فروشند، داشته باشند. درک و داشتن اطلاعات درباره آنچه که تبلیغ می کنید می تواند به شما در ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان کمک کند تا فروش را افزایش دهد. همچنین می تواند به شما در ایجاد اعتماد مشتری کمک کند، که می تواند آنها را تشویق به خریدهای بعدی کند.

متقاعد سازی و ترغیب

کارشناس فروش تلفنی مسئول ترغیب مشتریان به خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات یک شرکت هستند. داشتن مهارت در متقاعد کردن می تواند به آنها کمک کند تا مشتریان را تشویق کنند تا به حرف های فروش گوش دهند و در نظر بگیرند. متقاعد سازی مؤثر اغلب شامل استفاده از استدلال و توجه به نیازها و احساسات مشتری است.

کارشناس فروش تلفنی چیست؟ + دوره فروش تلفنی

چند تکنیک موثر برای بهبود مهارت های کارشناس فروش تلفنی

  1. شرکت در دوره فروش تلفنی

در دوره فروش تلفنی و آموزش بازاریابی که متخصصین این حوزه را تربیت میکنند، از جمله دوره های آموزشی موسسه پرانتز ثبت نام کنید. شرکت در دوره های بازاریابی، ارتباطات یا فروش راهی موثر برای توسعه مهارت های بازاریابی تلفنی شماست. دوره فروش تلفنی و آموزش بازاریابی و فروش مجموعه پرانتز به مستعدین و علاقمندان این حوزه می آموزد که از استراتژی های پیشرفته برای افزایش مهارت های مورد نیاز خود استفاده کنند. دوره ارتباطات و فروش به شما بیاموزد که چگونه اطلاعات را به بهترین شکل سازماندهی و به مشتریان منتقل کنید. همچنین روش‌هایی برای گوش دادن فعال به شما ارائه دهد تا به شما کمک کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید. مجوعه ای از آموزش‌های کاربردی، تخصصی و مورد نیاز فروش را که افراد شاغل در این حوزه یا حتی تازه کارها باید بدانند را در دوره فروش تلفنی، اصول مذاکره و بازاریابی پرانتز توضیح داده شده است.

  1. مربی باتجربه در حوزه فروش را پیدا کنید

اگر در بازاریابی تلفنی تازه کار هستید یا به دنبال بهبود مهارت های خود هستید، می توانید از پرانتز و اساتید با تجربه آن به شما مشاوره دهد و به سوالات شما پاسخ دهد.  

در پایان

می توانید بسیاری از مهارت های بازاریابی تلفنی را از طریق تمرین یاد بگیرید و بهبود بخشید. برقراری هرچه بیشتر تماس‌ها یا بررسی ساده اسکریپت‌ها و صحبت‌هایتان با صدای بلند ممکن است به تقویت مهارت‌های ارتباطی و خدمات مشتری شما کمک کند. علاوه بر این، تمرین می تواند مهارت های شما را در خدمات مشتری بهبود بخشد و دانش محصول شما را افزایش دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها