ریشه‌یابی رفتار پلیس را جایگزین واکنش‌های هیجانی کنیم

مدتی است بریده‌های ویدیو و اخبار مختلف از صحنه رفتارهای غیر حرفه‌ای پلیس هنگام دستگیری و بازداشت متهمین شهرهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌گردد که ادامه این روند و عدم ریشه یابی علمی وقایع قطعاً منجر به سقوط سرمایه اجتماعی پلیس و مردم خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۱۱۰
نویسنده دکتر وحید سلطانی - جرم شناس و عضو انجمن مددکاری اجتماعی ایران

راحت‌ترین کار متهم کردن و انتقام جویی است و سخت‌ترین کار فهم چرایی و چگونگی فرایند ها می‌باشد.سوال این است که چرا انسان پرخاشگر شده و خشونت به خرج می‌دهد؟ ساده‌ترین پاسخ هم احساس ناکامی و غلبه خستگی منجر به کاهش تحمل است. 

پلیس کشور از تراکم کار خسته شده و فشار اقتصادی تحمیل شده بر محیط عمومی اجتماع را نیز معترض کرده است.

اصطکاک بین خستگی و نارضایتی همین می‌شودکه شاهد آن هستیم.بله قبول داریم که آموزش باعث بهبود رفتار خواهد شد ولی از قدیم گفته‌اند که اول معاش و بعداً معاد!
آبراهام مازلو در هرم سلسله مراتب نیازهای انسانی اولین و اصلی‌ترین پله را نیازهای فیزیولوژیک دانسته و سپس احساس امنیت و در ادامه هویت و مشارکت و احترام تا برسیم به انسان متعالی، ولی آیااین چنین است؟

از مامورینی که بیش از توانشان انتظار می‌رود و قوت لایموت خانواده آنها هم فراهم نیست نمی‌توان درخواست آرامش و احترام داشت این قضیه برای متهمین و حتی مردم عزیز هم صادق می‌باشد پس بدانیم که《 آرامش خیال مادر زیبایی رفتار است》

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها