محمد میربلوکی فعال حوزه اقتصادی در گفتگو با جام جم آنلاین:

فقدان استراتژی، تجارت را با مشکل مواجه می‌سازد

یک فعال و تحلیلگر حوزه تولید و توزیع تاکید کرد: فروش محصولات چه در داخل کشور و چه حوزه صادرات، بدون تدوین و عملیاتی سازی استراتژی فروش معنایی ندارد. 
کد خبر: ۱۴۳۴۳۷۶

محمد میربلوکی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: نباید تصور کرد خرید و فروش یک معادله ساده با قواعدی پیش و پا افتاده است. زمانی که مخاطب ما در ان عرصه، یک شرکت، کارخانه، موسسه خصوصی یا دولت و سازمان باشد، با تدوین استراتژی‌ها و اهداف مواجه خواهیم بود. برخی تصور می‌کنند استراتژی فروش یک مطلوبیت است، اما باید بگویم که چنین تصوری صحیح نست. استراتژی فروش یک الزام است و با فقدان یا عدم تعریف دقیق آن، فروشنده با بحران مواجه خواهد شد. کمی سازی و کیفیت بخشی به حوزه فروش و اهداف آن، رمز موفقیت یک شرکت یا مجموعه در مواجهه با بازار محسوب می‌شود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد، شرکت‌ها و موسسات به جای طرح پرسش‌های هوشمندانه‌ای که آن‌ها را به سوی تدوین راهبرد‌ها و استراتژی‌های فروش هدایت کند، بر روی حواشی یا تاکتیک‌های فروش متمرکز می‌شوند. این در حالیست که هدف و استراتژی، به مراتب نسبت به تاکتیک‌ها و روش‌های فروش اهمیت بیشتری دارد. یک شرکت حتی اگر بهترین تبلیغات و تاکتیک‌ها را در حوزه فروش در پیش بگیرد، اما فاقد استراتژی و اهداف مشخص باشد، قطعا در مسیر خود با مشکل مواجه می‌شود. این قاعده مکررا در بازار‌های داخلی و بین المللی به اثبات رسیده و مقال نقضی نیز برای آن وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها