رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:

برگزاری برخط دادگاه های الکترونیک در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:

فروش ۲۵۰ میلیارد تومانی خودروهای توقیفی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش یک هزار و ۷۰۲ خودروی توقیفی در کرمان طی سال جاری به بیت‌المال برگشت داده شد که عدد قابل‌توجهی است.
کد خبر: ۱۴۳۱۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، در کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهارداشت: تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی پرونده‌های موادمخدر همیشه یک دغدغه بوده و هست و باید با هماهنگی بین دستگاه‌ها از دپوی خودروها در پارکینگ‌ها جلوگیری شود. 

وی بیان داشت: اقدام جهادی بسیار خوبی برای برگزاری مزایده‌های فروش خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های ستاد مبارزه با موادمخدر استان کرمان شکل گرفت و این در حالی‌ست که بیش از ۲ هزار خودرو در این پارکینگ وجود داشت و شرایط خوبی نداشتند و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه اقدام به برگزاری مزایده کردیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: همه ظرفیت‌های استان کرمان پای کار آمد و با پیگیری‌های قضایی موفق به برگزاری سیستمی مزایده فروش خودروهای توقیفی شدیم.

حمیدی، اضافه کرد: در نهایت در مزایده اول ۶۱۹ خودرو به فروش رفت و در مزایده دوم هم یک هزار و ۶۳ خودرو تاکنون به‌فروش رفته است که در مجموع طی ۱۰ ماه گذشته از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ خودروی موجود در پارکینگ تاکنون یک هزار و ۷۰۲ خودرو به‌فروش رفت.

وی با بیان اینکه مزایده‌های فروش خودروهای توقیفی در کرمان باید به صورت فصلی برگزار شود تا از دپوی خودروها در پارکینگ‌ها جلوگیری شود، اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش خودروهای توقیفی در کرمان به بیت‌المال برگشت داده شد که عدد قابل‌توجهی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: املاک توقیفی قاچاقچیان موادمخدر هم در استان کرمان داریم که باید ساماندهی شود تا از تخریب و یا تصرف آنها جلوگیری شود.

حجت السلام حمیدی همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان را مهم خواند و با اشاره به اینکه اگر به بنیان مالی آنها ضربه وارد نکنیم، مبارزه ما بیهوده است، تصریح کرد: افرادی که در زمینه قاچاق موادمخدر دستگیر می‌شوند، مهره اصلی نیستند و هرچند باید با این افراد هم برخورد کرد، اما کافی نیست و باید دانه‌درشت‌ها را شناسایی کنیم و به بنیان مالی آنها به‌گونه‌ای ضربه بزنیم که توانی برای خرید و فروش موادمخدر نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان در ادامه بیان داشت: هوشمندسازی پارکینگ ستاد مبارزه با موادمخدر کرمان در دستور کار قرار دارد تا اطلاعات خودروی توقیفی به‌طور کامل ثبت شود و حفاظت بهتری از این خودروها صورت گیرد

کوروش احمدیوسفی، ادامه داد: یک‌هزار و ۱۰ دستگاه در مزایده اول برای فروش گذاشته شد و ۶۱۹ دستگاه خودرو به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به فروش رفت.

وی با اشاره به اینکه مزایده دوم بزرگتر بود و هنوز هم در جریان است، ابراز داشت: یک هزار و ۳۶۷ خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت به مزایده گذاشته شد و استقبال بسیار خوبی هم انجام شده است.

احمدیوسفی، اضافه کرد: ۷ هزار نفر ودیعه ۱۰ درصد اول را پرداخت کرده‌اند و یک هزار و ۶۳ نفر خودرو و موتورسیکلت خریداری کردند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار شاهد حضور خبرنگاران در پارکینگ خودروهای توقیفی ستاد مبارز با موادمخدر استان کرمان بودیم که این حضور و انعکاس خبرها و گزارش‌ها به برگزاری بهتر مزایده کمک کرد و بیش از ۵۰ هزار نفر از پارکینگ بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها