از میان 7برنامه رادیویی حوزه معاونت صدا که اداره کل امور بین الملل صدا و سیما برای شرکت در چهل و چهارمین جشنواره ABUارسال کرده بود 2برنامه به مرحله نهایی داوری راه یافتند.
کد خبر: ۱۴۲۷۱۰

هیات داوران ایرانی متشکل از دکتر علیرضا نوری مدیر رادیو ایران ، دکتر بهروز رضوی نژاد مدیر رادیو قرآن و دکتر بهمن بهروزی کارشناس رادیو پس از بازشنوایی بیش از 40برنامه رادیویی از شبکه های مختلف 7اثر را حائز امتیاز برای شرکت در جشنواره ABUشناختند.
این آثار توسط دبیرخانه دائمی جشنواره رادیو به امور بین الملل فرستاده شد تا از آنجا نیز راهی مالزی مقر (ABUاتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه) شود.
داوری آثار رادیویی ABUدر دو مرحله انتخاب آثار و معرفی نهایی برگزیدگان انجام می شود. هم اکنون دو برنامه باربی از رادیو کرج و تغییرات آب و هوایی از رادیو ایران از مجموع 7برنامه ایرانی به مرحله نهایی رقابت راه یافته اند.
در صورتی که این 2برنامه یا یکی از آنها در اجلاس چهل و چهارم اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه برتر شناخته شوند، امسال برای سومین سال متوالی است که برنامه سازان رادیوهای ایران موفق به دریافت جایزه از این جشنواره می شوند.
در 2سال گذشته برنامه های مبارک و ترانه صدای شادی در اجلاس ABUممتاز شناخته شدند. چهل و چهارمین اجلاس ABUاواخر پاییز در تهران به میزبانی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.
گفتنی است حضور دیوید استلی دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه در جشنواره هفتم رادیو و گفتگوی او با مدیران سازمان به همکاری مستمر و دوجانبه صدا و سیما با این اتحادیه منجر شد و مقدمات برگزاری اجلاس چهل و چهار در تهران نیز از همان زمان شکل گرفت.
جشنواره ABUبا استفاده از کارشناسان خبره رادیو و تلویزیون ، هرساله بهترین برنامه های رادیو و تلویزیونی دو قاره را معرفی می کند.
بهروز رضوی نژاد، مدیر رادیو قرآن نیز سال گذشته داور این جشنواره بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها