تأملاتی درباب سخنان رهبری در دیدار با بانوان

نگاه دقیق و به‌فعلیت رسیده از زن در فرهنگ دینی

در گفتگو با یک نماینده مجلس مطرح شد

فرهنگ دینی، نخ تسبیح وحدت ملی در ایران

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: اگر اختلاف سلیقه در حوزه‌های مختلف وجود دارد، این اختلافات باید پای منافع ملی قربانی شود و بخشی‌نگری نباید در حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری بروز و ظهور داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۲۲۶۴۹

محمد صالح جوکار در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان افزود: دشمن به دنبال هدف قراردادن امنیت ملی کشور است، چرا که امنیت، مهم‌ترین رکن برای هر کشوری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ما دارای قومیت‌های مختلفی است و این قومیت‌ها یکپارچه در کنار هم جامعه اسلامی را ایجاد می‌کنند. در واقع آنچه به وحدت قومیتی هویت میبخشد، بحث فرهنگ دینی است یعنی نخ تسبیح همه این قومیت‌ها که آنها را دور هم جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه بیاناتی که رهبری در این خصوص داشتند بر اساس اطلاعات است و نه تحلیل، تصریح کرد: دشمن برای بحران‌سازی در کشورهای مختلف از جمله ایران مجموعه‌هایی ایجاد می‌کند و به دنبال تحریک برخی از بخش‌ها از جمله قومیت‌ها و مسئله جنسیت است تا برای خود وزنه‌ای برای ضربه زدن به کشورمان ایجاد کند.

او خاطرنشان کرد: البته بدون تردید این موضوع برای آنها دست یافتنی نخواهد بود که این عدم دسترسی در سایه اتحاد و وحدت حاصل می‌شود

جوکار گفت: اگر اختلاف سلیقه در حوزه‌های مختلف وجود دارد باید پای منافع ملی بیاید و بخشی‌نگری نباید وجود داشته باشد، در طول حدود ۴۴ سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد دشمن به صورت دائم روی موضوع وحدت ملی کشورمان تمرکز کرده است اما تاکنون نتوانسته است کاری انجام دهد.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: در حوزه امنیت ملی دشمن دشمنی می‌کند و البته انتظار دیگری نیز از دشمن وجود ندارد اما در این میان عده‌ای نیز در داخل کشور راه دشمن را دنبال کرده و به امنیت ملی خدشه وارد می‌کنند. این افراد راهبردهای آمریکا را در داخل کشور اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم امنیت ملی داشته باشیم راه آن وحدت ملی است و از طریق آن می‌توان امنیت را حفظ کرد.

وی خاطر نشان کرد:  از نظر دشمن، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور ما ضربه وارد کنند اما خوشبختانه تا کنون موفق نشده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها