امروز آخرین مهلت اعلام تایید یا مغایرت سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری است.
کد خبر: ۱۴۱۷۶۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲، تا پایان امروز جمعه ششم مرداد فرصت دارند تایید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود را اعلام کنند.

در این راستا داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ باید با مراجعه به سامانه پنجره خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir و انتخاب گزینه «ساهت»، نسبت به تایید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

امسال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سهم ۴۰ درصدی و قطعی داشت و این سهم در سال آینده به ۵۰ درصد و پس از آن به ۶۰ درصد می رسد.

منظور از سابقه تحصیلی همان نمرات امتحانات نهایی و تشریحی است که سهم سوابق تحصیلی برای کنکور امسال یعنی سال ۱۴۰۲ و کنکور سال بعد یعنی ۱۴۰۳ تنها معطوف به نمرات سال آخر متوسطه یعنی پایه دوازدهم می‌شود، اما در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه­‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه­‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) محاسبه می‌شود.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲  نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس نمرات نهائی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش ­آموزان محاسبه می‌شود و به میزان ۴۰ درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

امسال از ۴۰ درصد سهم قطعی نمره کل سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری، ۲۶ درصد معطوف به دروس عمومی و ۱۴ درصد معطوف به دروس تخصصی در پایه دوازدهم می‌شود. سال آینده نیز سهم دروس عمومی در نمره کل سابقه تحصیلی دانش آموز به ۲۸ درصد و پس از آن به ۳۰ درصد می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها