تلاش دستگاه قضا، جلب رضایت مردم است

افزایش اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی و جلب رضایت مردم از سیاست‌های دستگاه قضا در استان البرز است.
افزایش اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی و جلب رضایت مردم از سیاست‌های دستگاه قضا در استان البرز است.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۲۶
به گزارش جام جم آنلاین البرز،رییس کل دادگستری استان البرز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی (ره) و یارانش، گفت: شهید بهشتی نه تنها به عنوان معمار دستگاه قضایی بلکه یکی از نظریه پردازان جمهوری اسلامی ایران است. 
 
فاضلی هریکندی با بیان اینکه شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم نیز به شهادت رسید، افزود: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضایی و یکی از متفکرین بزرگ تاریخ شیعه و علمای برجسته مجاهد و یکی از بزرگترین شخصیت‌های ایجادکننده سازمان، تشکیلات و عناصر کادرساز است. 
 
فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه شهید بهشتی به عنوان یک سیاستمدار انقلابی نقش مهمی در تدوین قانون اساسی داشت افزود: هنر شهید بهشتی آن بود که توانست جمهوریت و اسلامیت را در قانون اساسی در کنار هم قرار دهد تا مردم خود در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند و ارکان و مقررات براساس موازین اسلامی باشد. 
 
رییس کل دادگستری استان با اشاره به فعالیت‌های دستگاه قضا برای تحقق شعار سال گفت: تحقق شعار سال با کمک سایر قوا؛ برای تأمین امنیت سرمایه گذاری با محوریت احیای واحد‌های تولیدی و واحد‌های تعطیل شده یا در معرض تعطیلی؛ تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مرتبط با تولید کنندگان و سرمایه گذاران و رفع موانع تولید قابل تحقق است.
 
دادگستری استان البرز کمک به حفظ و ایجاد اشتغال با ورود دستگاه قضائی برای بیش از ۵هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته را نمایی موفق از عملکرد ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز دانست و بیان کرد: مجموعه اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی در زمینه حفظ و همچنین احیای واحد‌های تولیدی در استان منجر به ایجاد و احیای ۲هزار و ۵۵۰ شغل در سال گذشته شد؛ همچنین با اقدامات قضائی و حمایتی انجام شده از واحد‌های تولیدی به حفظ و تداوم اشتغال ۲هزار و ۹۵۰ نفر کمک شد.

وی جلوگیری از تغییرکاربری ۷هزارو ۲۶۵ هکتار اراضی زراعی، مقابله با۷۶۲ چاه غیرمجاز، آزادسازی ۲۰ هکتار از سواحل و بستر رودخانه و آزادسازی ۳۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی را از فعالیت‌های دستگاه قضا استان درسال گذشته برشمرد.
فاضلی به کاهش ۱۶ درصدی پرونده‌های سرقت در استان اشاره کرد و گفت: این کاهش درحالی است که تعداد پرونده‌های سرقت در کشور یک درصد رشد داشته اشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها