نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: قضاوت با هیچ شغل و جایگاه در جامعه قابل مقایسه نیست ،کسی که منسب قضا را می‌پذیرد باید علاوه بر تلاش علمی از نظر اخلاقی و رفتاری هم تلاش کرده باشد و به خوبی مزین باشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: قضاوت با هیچ شغل و جایگاه در جامعه قابل مقایسه نیست ،کسی که منسب قضا را می‌پذیرد باید علاوه بر تلاش علمی از نظر اخلاقی و رفتاری هم تلاش کرده باشد و به خوبی مزین باشد.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۹۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز،آیت الله حسینی همدانی افزود: خداوند تعالی در قرآن کریم یکی از شئون خلافت انسان در دنیا را قضاوت درست در بین بندگان می‌داند؛ بنابراین پستی که شما دارید بسیار حساس و مورد عنایت خداوند است.

او ادامه داد: یک قاضی نباید روز حساب را فراموش کند، این امر مهم می‌تواند به حکم با عدالت و با علم منجر شود. در این راه داشتن تقوا و عدم تبعیت از هوای نفس مهمترین ویژگی یک قاضی عادل است.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز گفت: ما در هر جایگاهی که مسئولیت خطیر داریم باید مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم و دقت بیشتری در رفتار و اعمالمان داشته باشیم.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: فرصت ما در دنیا بسیار کم است و باید همه ما فرصت جایگاهی که داریم را غنیمت بشماریم. جایگاه شما بسیار متعالی است بنابراین باید مواظب این جایگاه و اعمال و رفتارمان باشیم.

امام جمعه کرج ضمن قدردانی از فعالیت‌های دادگستری البرز گفت: مسیر حرکت دادگستری استان رو به جلوست و علیرغم مسایل مختلف موجود در استان فعالیت‌های مناسبی برای خدمت به مردم در حال انجام است.

او افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود، زیرا موفقیت ما در این زمینه بسیاری از مشکلات بعدی را حل می‌کند. در این زمینه حتی لازم است بودجه‌های بیشتری به ویژه برای آموزش به شهروندان در نظر گرفته شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ضرورت استفاده دادگستری از فضای مجازی در آموزش شهروندی گفت: باید آموزش مباحث حقوقی و آشنایی مردم با تبعات وقوع جرم در زمینه‌های مختلف فضای مجازی را در نظر داشته باشید در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هم استفاده کرد. بروز پرونده‌های مختلف کثیرالشاکی نشان دهنده ضعف در آموزش‌های عمومی است.

او با اشاره به حرکت مثبت حضور مسئولان قضایی در بین مردم در مناسبت‌های مختلف گفت: باید با توجه به توانمندی‌های استان یک چشم انداز سالانه برای کاهش وقوع جرم و کاهش پرونده‌های قضایی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها