نگاهی به سریال باخانمان که از شبکه تماشا پخش می‌شود

قاب‌های طنز از محمودی

نام برزو نیك‌نژاد با نویسندگی سریال تلویزیونی دودكش كه ماه رمضان ۹۲ از شبكه یك پخش شد سر زبان‌ها افتاد. او در این سال‌ها سریال‌های قرعه، دردسرهای عظیم۱و۲ و... را ساخته و تجربه ساخت فیلم‌های سینمایی ناخواسته، زاپاس، دوزیست و... هم در كارنامه‌اش دارد.
نام برزو نیك‌نژاد با نویسندگی سریال تلویزیونی دودكش كه ماه رمضان ۹۲ از شبكه یك پخش شد سر زبان‌ها افتاد. او در این سال‌ها سریال‌های قرعه، دردسرهای عظیم۱و۲ و... را ساخته و تجربه ساخت فیلم‌های سینمایی ناخواسته، زاپاس، دوزیست و... هم در كارنامه‌اش دارد.
کد خبر: ۱۴۱۱۷۹۴
نویسنده مهدیه رضایی | گروه رسانه

این كارگردان سال ۹۹ سریالی كمدی به نام باخانمان را كارگردانی و روانه آنتن كرد که این شب‌ها ساعت ۲۱ از شبکه تماشا بازپخش می‌شود. سازندگان سریال تلاش كردند با ساخت این اثر به خانواده‌ها یادآوری كنند كه دورهمی‌های گذشته چقدر شیرین و حلال مشكلات بوده و نباید بگذاریم شرایط زندگی بین‌مان فاصله بیندازد. باخانمان روایتگر داستان جوانی به نام مسعود است که در آستانه ازدواج متوجه می‌شود فرزند واقعی پدر و مادرش نیست و سعی می‌کند خانواده اصلی خود را پیدا کند. او پس از مواجهه با پدر و مادر واقعی‌اش متوجه می‌شود تفاوت آشکاری با خانواده کنونی‌اش دارد...

در واقع نیک‌نژاد در باخانمان قصه‌ای را روایت می‌کند که برای مردم ملموس است و به آدم‌ها و روابط میان آنها می‌پردازد. در این سریال، زندگی جریان دارد و سعی شده شخصیت‌ها به گونه‌ای باشند که مخاطبان با آنها همذات‌پنداری کنند. نیک‌نژاد با ساخت این اثر تلاش کرد تا لبخند را به لب مردمی بیاورد که آن روزها به شدت با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند. گرچه خنده آوردن به لب مردم بسیار سخت است اما تلاش گروه سازنده مثمر‌ ثمر بود و توانستند لبخند را مهمان لب‌های مردم کنند. البته باید گفت حرف اصلی سریال درباره خانواده بود و این‌که این روزها فاصله میان دیگر اعضای خانواده و فامیل زیاد شده است. در سریال باخانمان به این موارد پرداخته شده که باید مثل گذشته دور هم جمع شویم تا با هم از پس مشکلات بربیاییم. باخانمان می‌گوید که غم و غصه‌ها را نباید به تنهایی بر دوش بکشیم، بلکه می‌شود در کنار هم آنها را حل کنیم.
اگر بخواهیم نگاهی به ترکیب بازیگران سریال باخانمان هم داشته باشیم، باید گفت ترکیب جالب و قابل اعتنایی برای یک سریال طنز است. بازیگرانی که پیش از این خود را در عرصه طنز محک زده‌اند و مورد پذیرش و قبول مخاطبان قرار گرفته‌اند. حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، الهام اخوان، مارال فرجاد، امیر کاظمی، فرزانه سهیلی، امیر آتشانی، حامد وکیلی، گیتی معینی، مریم سلطانی، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی و ... بازیگران اصلی باخانمان هستند. از سوی دیگر در این سریال زنده‌یاد حسام محمودی یکی از نقش‌های محوری سریال را بازی می‌کرد که پخش سریال در این شب‌ها یادآور هنرمندی اوست. به همین دلیل مخاطبان با تماشای این سریال شاهد قاب‌های ماندگاری از او هستند.
ضمن این‌که باید بر این موضوع هم تاکید کرد که شادروان محمودی در این سریال با ایفای نقش مسعود که استاد معارف دانشگاه بود، برای نخستین بار نقش کمدی را تجربه کرد. او تا قبل از سریال باخانمان تجربه بازی در سریال‌های طنز و كمدی را نداشت و همه كارهایش جدی بود. از این لحاظ مخاطبان غافلگیر شده بودند که او را در لباس طنز دیدند. البته این هنرمند با ایفای درست نقش توانست نمره قابل قبولی در این عرصه بگیرد. از دیگر ویژگی‌های باخانمان، کارگردانی نیک‌نژاد در این سریال بود؛ به گونه‌ای که با پرهیز از صحنه‌های طولانی و توجه بسیار به جزئیات، اثری با ریتم تند و قابل قبول ارائه کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها