یکشنبه شب، هواداران والنسیا در ورزشگاه مستایا از دقیقه ۲۰ تا پایان بازی، با درآوردن صدای
یکشنبه شب، هواداران والنسیا در ورزشگاه مستایا از دقیقه ۲۰ تا پایان بازی، با درآوردن صدای "میمون" و شعار "وینیسوس بمیر" به او توهین کردند. تا جایی که مهاجم رئال قصدی برای ادامۀ بازی نداشت.
کد خبر: ۱۴۰۹۱۱۰

وینیسوس در نهایت با وساطت هم‌تیمی‌هایش به زمین برگشت اما دقایقی بعد در درگیری با بازیکنان والنسیا از زمین اخراج شد.

مهاجم برزیلی رئال‌مادرید گفته: «نژادپرستی در لالیگا طبیعی است. فدراسیون و سازمان مسابقات فکر می‌کنند این شعارها طبیعی است و نژادپرستان را به ادامه کارشان ترغیب می‌کنند. اسپانیا پذیرفته که تصویر یک کشور نژادپرست را به جهان صادر کند. متاسفم برای اسپانیایی‌هایی که با حرفم موافق نیستند.»

اتفاقی که در این بازی رخ داد، روی دیگری از سکه فرهنگ غربی است. همان فرهنگی که نژادپرست است و صرفا به‌خاطر رنگ پوست، به ستارگان فوتبال توهین می‌کند!

مدعیان حقوق بشر در اروپا که دم از برابری قومی و نژادی و جنسیتی می‌زنند، توضیح نمی‌دهند که چطور در لالیگا، اینچنین شعارهای فاشیستی مطرح شده و رنگین‌پوستان "میمون" خطاب می‌شوند.

جالب اینجاست که این برای اولین بار نیست که چنین توهین‌هایی مطرح می‌شود. سالهاست که فوتبال اروپا که نماد عریان فرهنگ غربی است، افراد را به‌خاطر رنگ پوست یا مذهب شان تحت فشار قرار می‌دهد.

توهین به زیدان ستاره فوتبال اروپا به سبب اعتقادات مذهبی او نمونه دیکری لز همین رویکرد است.

بنابراین اتفاقی که در بازی اخیر رئال مادرید رخ داد، پرده از رسوایی فرهنگی در اروپا برمی‌دارد و نشان می‌دهد که برخلاف ژست برابری طلبانه رسانه‌های غربی، جامعه اروپایی درگیر بحرانهای فاشیستی است و همچنان رنگین‌پوستان را به‌خاطر نژادشان "میمون" خطاب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها