یزد- اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بهاباد با عنوان طرح واکسیناسیون و سم‌پاشی رایگان دام‌ها با حضور مدیر کل دامپزشکی استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۰۸۹۲۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: این اردو متشکل از 6 اکیپ تخصصی در زمینه دامپزشکی که آموزش و ترویج، واکسیناسیون رایگان و سم پاشی رایگان بدن دام در دستور کار آنها قرار دارد فعالیت خود را  در 31 اردیبهشت 1402آغاز کردند.

علی فاتحی نیا اردوی جهاد دامپزشکی را نوید خوبی در حوزه کنترل و مهار بیماری‌های دامی دانست و تأکید کرد: حفظ دام عشایری و دامداران، یکی از مأموریت‌های دامپزشکی  است.

 وی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است.

فاتحی نیا گفت: در اردوی جهادی دامپزشکی خدمات رایگان به دامدارن ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش رایگان داده می‌شود که این آموزش‌ها در ارتقاء بهداشت و کمک به سلامت  جامعه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود.

 مدیر کل دامپزشکی استان یزد افزود: این دوره‌های آموزشی ویژه دامداران مربوط به رعایت بهداشت دام، فرآورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در دستور کار  مروجین است و همچنین ارائه آموزش ذبح شرعی توسط نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان برای بهره برداران این حوزه اجرا می شود.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل‌های خارجی بدن دام همانند کک و کنه، سمپاشی بدن دام‌ها نیز در جریان این اردو انجام خواهد گرفت.

فاتحی‌نیا در پایان نیز با بیان اینکه این اردوی جهادی به مدت دو روز در بخش محروم آسفیچ بهاباد برگزار می‌شود، گفت: در این اردوی جهادی بیش از ۱۰ هزار راس دام واکسینه و سم‌پاشی خواهند شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها