فروپاشی یک نکبت
هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت با چاشنی ضعف و استیصال صهیونیست‌ها

فروپاشی یک نکبت

گفت‌وگوی «جام‌جم» با محمد رعد، رئیس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان

موازنه قدرت به نفع مقاومت

برپایی راهپیمایی روز پرچم از سوی گروه‌های صهیونیستی در قدس اشغالی، با پاسخ کوبنده جریان‌های مقاومت فلسطین و منطقه و تاکید آنها بر آرمان‌های والای جریان مقاومت همراه بوده است.
برپایی راهپیمایی روز پرچم از سوی گروه‌های صهیونیستی در قدس اشغالی، با پاسخ کوبنده جریان‌های مقاومت فلسطین و منطقه و تاکید آنها بر آرمان‌های والای جریان مقاومت همراه بوده است.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۴۸
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

از سوی دیگر، در جریان تحولات اخیر در غزه و رفح که به شهادت برخی فرماندهان جهاد اسلامی و در مقابل، پاسخ مقاومت به رژیم اشغالگر قدس منجر شد، بسیاری از ژنرال‌ها و تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که تل‌آویو هم در عرصه بازدارندگی و هم اقدام، دیگر قدرت مواجهه با گروه‌های فلسطینی و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه را از دست داده است. این قاعده درخصوص آمریکا و دیگر حامیان جنایات رژیم اشغالگر قدس نیز صادق است. در این خصوص جام‌جم گفت‌وگویی با محمد رعد، رئیس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان صورت داده است.

طی ماه‌های اخیر شاهد تشدید تحرکات اشغالگرایانه رژیم‌صهیونیستی در مواجهه با مقاومت فلسطین هستیم. از بمباران غزه تا راهپیمایی روز پرچم و استمرار شهرک‌سازی در اراضی اشغالی. این تحرکات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در پاسخ به این سؤال، باید بگویم که صهیونیست‌ها نهایت توان خود را در تقابل با جبهه مقاومت به کار گرفته‌اند اما هر اندازه تلاش کرده‌اند، نتوانسته‌اند موازنه قدرت را به سود خود و به ضرر مقاومت تغییر دهند. در چنین شرایطی صهیونیست‌ها دست به هر گونه اقدام کوری در تقابل با فلسطینیان و دیگر گروه‌های مقاومت می‌زنند. تجربه سال‌های گذشته و اخیر در منطقه نشان می‌دهد که گروه‌های مقاومت از یک‌سو توان بالایی در رصد تحرکات تل‌آویو و حامیان آن دارند و از سوی دیگر، مطابق این رصد و تحلیل دقیق، بهترین پاسخ ممکن را در قبال تحرکات دشمن اتخاذ می‌کنند.

طی سال‌های اخیر، برخی گروه‌ها در منطقه درصدد ترویج گفتمان سازش با دشمن صهیونیستی برآمده‌اند. حتی عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر قدس نیز بر پایه همین گفتمان‌سازی کاذب صورت گرفته است. نظر شما در این خصوص چیست؟
عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و هرگونه امتیازی که به این رژیم داده شود، بدترین خطای راهبردی و محاسباتی محسوب می‌شود. واقعیت امر این است که ذات و ماهیت رژیم‌صهیونیستی اشغالگرایانه و شرارتبار است. در مقابل این رژیم اشغالگر و منحوس، گزینه‌ای جز مقاومت و پیروزی وجود ندارد و بازیگرانی که قدرت درک این حقیقت مطلق را نداشته باشند، هزینه‌های زیادی را بابت این خطای شناختی و راهبردی خود پرداخت خواهند کرد. مقاومت، با فداکاری و جانفشانی خود، در برابر دشمن صهیونیستی می‌ایستد و آن را به زانو درمی‌آورد. در مقابل، صهیونیست‌ها به‌دلیل ماهیت خصمانه و غیرانسانی خود، به هیچ‌گونه توافق و تفاهمی پایبند نخواهند بود، حتی به توافق با کسانی که ماهیت این رژیم را به رسمیت می‌شناسند. در چنین وضعیتی، مقاومت همه‌جانبه در برابر صهیونیست‌ها، یک نسخه عملیاتی و واقع‌بینانه در قبال این رژیم محسوب می‌شود. امروز مقاومت با همین رویکرد توانسته است پیروزی‌های بزرگ خود را در منطقه و علیه منافع رژیم اشغالگر قدس تثبیت کند. امروز شاهد هستیم که پهپادها و موشک‌های مقاومت، شروط آتش‌بس را به صهیونیست‌ها تحمیل می‌کند. این حقیقتی است که صهیونیست‌ها قدرت کتمان آن را ندارند.

به نظر می‌رسد پس از پایان جنگ ۳۳روزه و شکست تاریخی رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب‌ا... لبنان، روند پیروزی‌های منطقه‌ای مقاومت در برابر صهیونیست‌ها وارد مرحله‌ای تعیین‌کننده و فراگیر شده است. سیاست‌های آمریکا و دیگر حامیان رژیم‌صهیونیستی در لبنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دقیقا همین‌طور است. جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ یک نقطه‌عطف در منطقه محسوب می‌شود. جایی که قدرت مقاومت، بدترین شکست را بر پیکره صهیونیست‌ها وارد آورد و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد. پس از آن نیز شاهد جانفشانی‌های مقاومت و پیروزی‌های مکرر آن در نبردهای گوناگون در برابر دشمن صهیونیستی بوده‌ایم. بی‌دلیل نبود که پس از این شکست نظامی، حامیان صهیونیسم انواع فشارها و هجمه‌ها را علیه جریان مقاومت در لبنان و دیگر کشورها وارد ساختند. آنها پس از شکست در جنگ ۳۳روزه با سلاح اقتصادی و مالی وارد کارزار شده‌اند. این تحرکات درحالی‌است که تلاش‌های آنها برای جداکردن مقاومت از پایگاه مردمی آن راه به جایی نبرده است. آنها با ضعیف کردن پول لبنان و کاهش ارزش آن و افزایش قیمت‌ها هدف‌شان این بود که مقاومت را باعث این تحولات معرفی کنند اما ملت لبنان پاسخ آنها را در انتخابات قبل و دیگر آوردگاه‌های سیاسی و اجتماعی داد. آگاهی ملت‌های منطقه، پشتوانه‌ای بزرگ برابر جریان مقاومت در سراسر منطقه است. ما به پیروزی نهایی در برابر دشمن صهیونیستی ایمان داریم. نمادهای این پیروزی، روز به روز بیشتر در منطقه و نظام بین‌الملل قابل مشاهد و احصا است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها