روایت خبرنگار البرز از دیدار کارگران با مقام معظم رهبری؛

وفاداری جامعه کارگری به نظام و انقلاب

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

تیزهوشی در مسائل سیاسی راز محبوبیت شهید مطهری(ره) است

کد خبر: ۱۴۰۶۲۸۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز،حجت الاسلام و المسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در همایش عقیدتی سیاسی در کانون شهید سبحانی کرج ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم در تبیین شخصیت شهید مطهری(ره)، گفت: امام خمینی (ره) درباره شهید مطهری میفرمایند:" مطهری در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود، وی از شخصیتهایی بود که حاصل عمر من محسوب میشد."

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری راجع به شهید مطهری(ره)، میفرمایند:" شهید مطهری به حق یکی از بزرگترین معماران بنای فکری نظام اسلامی به حساب می آمد، وی یک متفکر به معنای واقعی کلمه، یک فیلسوف فقید و متکلم و منطقی بود."

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: علامه طباطبایی مفسر قرآن و استاد شهید مطهری نیز راجع به وی میگوید:" شهید مطهری دانشمندی متفکر ، محققی که دارای هوشی سرشار و فکری روشن و ذهنی وسیع بود."

وی اضافه کرد: آیت الله مهدوی کنی از یاران امام نیز راجع به شهید مطهری میگوید:" ده سال آینده را زودتر از همه ما درک میکرد و ما بعد از او بودیم."

وی بیان کرد: رمز موفقیت شهید مطهری بعد از سالها، ابتدا مربوط به نقش پدر و مادر در تربیت ایشان و توسل مادر ایشان به حضرت زهرا(س) است، همسر شهید مطهری به نقل از مادر شهید مطهری میگوید:" دو ماه قبل از تولد شهید مطهری در عالم رویا دیدم در حسینیه ای هستم و حضرت زهرا(س) همراه دو بانو وارد وارد آن مجلس شد و به من گلاب پاشیدند و گفتند فرزندت مروج دین مبین اسلام خواهد شد."

وی دومین رمز موفقیت شهید مطهری را پس از سالها، دعای پدر و مادر ایشان در حق ایشان دانست. حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به اینکه سومین رمز موفقیت ایشان احترامی بود که شهید مطهری به پدر و مادرشان قائل بودند اظهار کرد: فرزند ایشان میگوید وقتی به منزل پدربزرگم میرفتیم پدرم پیشانی، دست و پای پدربزرگ و مادربزرگم را میبوسید. خود شهید مطهری نیز در این باره میگوید یکی از مسائلی که باعث خیر و برکت در زندگیم شده است و همواره عنایت و لطف الهی را شامل حال من کرده است احترام و نیکی فراوان من به والدینم بوده است به خصوص در دوران پیری و هنگام بیماری علاوه بر توجه معنوی و عاطفی هر چه در توانم بود از جهت مادی هم کمک میکردم.

وی تصریح کرد: توسل به اهلبیت(ع) نیز چهارمین رمز موفقیت این شهید است، ایشان مرتب در مجالس خود روضه داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی عشق به امام(ره) و استادشان علامه طباطبایی را پنجمین رمز موفقیت مرتضی مطهری خواند و عنوان کرد: ایشان در نامه های خود به امام، خطاب به امام و استاد خود بارها میگویند روحی فداک و از استاد خود به نیکی یاد میکنند.

وی افزود: نماز اول وقت استاد مطهری از دیگر دلایل موفقیت ایشان است که خانواده و دوستان ایشان نیز در این باره میگویند هیچگاه نماز اول وقت ایشان ترک نشد. حجت الاسلام والمسلمین رضایی عزت نفس ، نظم و انظباط و توجه به خواسته ها را از دیگر ویژگیهای برجسته اخلاقی شهید مطهری مطرح کرد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، شهید مطهری در مسائل سیاسی نیز بسیار تیزهوش بودند، وی در اولین سخنرانی امام پس از انقلاب احساس خطر از وجود منافقین کرد و از طریق حاج احمدآقا خمینی این مطلب را با نگرانی به امام گفت. وی اضافه کرد: در هنگام انتخاب فرمانده کمیته انقلاب، آقای لاهوتی برای انتصاب مسئولیت این سمت به امام پیشنهاد شد که در اینجا نیز شهید مطهری با ارائه ادله و اسناد به امام مشورت دادند و امام پذیرفت و حکم نوشته شده امضا نشده کنار میرود و به پیشنهاد شهید مطهری، آیت الله مهدوی کنی فرمانده کمیته انقلاب میشود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در پایان خاطر نشان کرد: همه این دلایل ، باعث شد شخصیت ایشان پس سالها همچنان محبوب و موفق باشد و یادش را پس از سالها گرامی میداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها