رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد؛

پرداخت بیش از 1250 میلیارد ریال مطالبات کادر درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

اجرای طرح پزشک خانواده شهری در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر هرمزگان آغاز شده و در حال اجرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر هرمزگان آغاز شده و در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۶۹

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر هرمزگان آغاز شده و در حال اجرا است.

 

غلامعلی جاودان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در بندرعباس افزود: بیش از ۴۰ سال است که شبکه بهداشت در کشور ایجاد شده و در حذف بیماری‌های سرخک، مالاریا و فلج اطفال بسیار اثرگذار بوده است.


وی گفت: از حدود ۱۶ سال پیش نیز در روستا‌ها طرح پزشک خانواده روستایی ایجاد شده است و در کنار آن پزشک خانواده شهری هم ایجاد شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اساس طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر، یک سری مراقبان سلامت در محلات حضور دارند و افراد نیز برای پایش سلامت خود می‌توانند به مراکز سلامت منطقه خود مراجعه کنند.


جاودان گفت: امروزه عوامل متعدد فرهنگی و اجتماعی همچون سبک‌زندگی، تغذیه و مواد غذایی، آب و هوا، عوامل بیماری زا و دیگر موارد در سلامت انسان نقش دارند.

 

جاودان افزود: تب دنگی که اکنون کشور پاکستان درگیر آن است به وسیله پشه آئدس منتقل می‌شود که در تلاشیم درگیر این بیماری نشویم.


وی افزود: ما یک فرد را به عنوان مراقب سلامت در هر محله‌ای داریم و برای گروه‌های سنی خاص در طول سال از لحاظ سلامت تحت بررسی قرار می‌گیرند و در مرحله بعدی می‌توانیم با پزشکان عمومی قرارداد ببندیم و اگر نیاز به ارجاع به متخصص باشد پزشک عمومی بیمار را به بیمارستان معرفی می‌کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، صرفه جویی اقتصادی، افزایش سطح سلامت و دانش عمومی در حوزه سلامت و مدیریت مصرف دارو را از مزیت‌های طرح پزشک خانواده عنوان کرد.


جاودان گفت: پارسال در حوزه بهداشت در همه استان ۲۷ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۶۹ خدمت به هم استانی‌ها ارائه شده است.


وی افزود: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی ۴۲۳ هزار و ۳۱۹ خدمت، در حوزه درمان ۲۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۵۶ خدمت، در حوزه دارو ۱۰ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۱۵۳ خدمت و در کل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۶۸ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۰۹ خدمت به مردم استان ارائه شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص موضوع دارو هم گفت: دارو در کشور به نسبت جمعیت استان نسبت به جمعیت کشور توزیع می‌شود و در اسفند پارسال بیش از ۳۰۰ هزار بطری سرم به استان داده شده است.


جاودان گفت: در حوزه شیر خشک یک نوع آن یعنی شیرخشک نان کمبود است و در مورد ام آر آی نیز در بیمارستان شهید محمدی دستگاه نصب شده است و مراحل آخر کار هست.


حسن زارعی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: به ازای هر تخت بیمارستانی ۷ دهم درصد پرستار داریم در حالیکه استاندارد آن دو و یک دهم درصد است.


سرپرست معاونت داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: در کل ۱۶۰ داروخانه در استان داریم که ۴۲ داروخانه آن شبانه روزی است و ۱۲ داروخانه شبانه روزی آن در بندرعباس قرار دارد.

 

حسین قاسمی افزود: هرمزگان از استان‌های است که بیشترین میزان شیرخشک را دریافت کرده است و چند روز اخیر ۱۶ هزار قوطی شیرخشک در استان توزیع شد.


وی گفت: پارسال ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۶۸ سرم در استان مصرف شده است که این نشان از مصرف بالای سرم در استان است.


رئیس اورژانس هرمزگان هم گفت: در فوریت‌های پزشکی و هوشبری کمبود نیرو داریم و در حوزه تربیت نیرو و آموزش در استان سطح مطلوبی نداریم.


محمود حسین پور گفت: پارسال ۳۵۲ هزار تماس تلفنی با اورژانس استان گرفته شده است که نزدیک به ۵۵ هزار مورد منجر به اعزام شده است.


وی گفت: در ایام نوروز امسال هزار و ۲۲۱ مصدوم و ۱۳۶ فوتی در تصادفات استان داشتیم.
محمود حسین پور افزود:۳۰۰ آمبولانس در استان داریم که ۱۲۰ آمبولانس عملیاتی است و مابقی نیاز به تعویض قطعه دارند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها