رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد؛

پرداخت بیش از 1250 میلیارد ریال مطالبات کادر درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد؛

بوشهر قطب تشخیص و درمان سرطان کشور

"حسن ملکی زاده":پزشکی هسته ای یکی از مهم ترین اقدامات ما بود که در بحث های درمان و تشخیصی کمک بزرگی به مردم می کند،یکی از مهم ترین اقدامات امسال درمان کودکان زیر هفت سال است که در سطح کشور ارائه می‌شود؛در بیمارستان های دانشگاهی ما صفر تا صد درمان کودک رایگان هست
کد خبر: ۱۴۶۱۲۷۱
نویسنده حلیمه آذریون-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست یکشنبه های پاسخگویی مدیران در استانداری بوشهر اظهار کرد: لازم بود که مشکلات حوزه سلامت را شناسایی کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم،یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه سلامت بحث زیرساخت حوزه سلامت و تخت‌های بیمارستانی است. ۸۰۰ تخت درمانی جدید در دولت سیزدهم به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده شد که معادل ۸۰ درصد کل تخت‌های درمانی مستقر در استان بوده است.تا پیش از دولت سیزدهم یک‌هزار و ۶۷ تخت درمانی دانشگاهی و در مجموع یک هزار و ۵۷۰ تخت دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان بوشهر وجود داشت.نسبت تخت به یک‌هزار نفر در کشور ۱.۷ بود و این نسبت در استان  ۱.۲ بود که با همراهی گسترده‌ای که صورت گرفت تلاش شد این نسبت بهبود یابد.

حسن ملکی زاده تصریح کرد: مطالعات ایجاد فضای لازم برای ۲۰۰ تخت بیمارستانی در کنگان و ۱۱۰ تخت در عسلویه انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد بیمارستان قلب در بوشهر یادآور شد زمین پیش بینی شده برای ساخت بیمارستان قلب دارای مشکلات مالی است که با رفع مشکل روند ساخت تسریع خواهد شد

وی اظهار کرد: در حوزه اعصاب و روان ۲۰ تخت در بوشهر و ۱۰ تخت در برازجان وجود داشت که ۹۶ تخت جدید به این ظرفیت اضافه می‌شود تا تعداد تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یابد.مهم ترین اقدام ما در آینده، بهره برداری از بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در بزرگراه امام علی بوشهر است که شامل  بانوان آقایان و کودکان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سه سال اخیر ۲هزار میلیارد ریال تجهیزات درمانی بیمارستان های استان بوشهر خریداری و به‌کارگیری شده است.در بیمارستان های کنگان دیلم خورموج گناوه تجهیزات بسیار گسترده‌ای خریداری شده و پیشرفت چشم‌گیری داشته ایم.

وی با بیان اینکه ناوگان اورژانس استان بوشهر نیازمند نوسازی است افزود: اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای خدمات اورژانس در استان انجام شده است.

ملکی زاده بیان کرد: استان بوشهر به قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل شده است و پزشکی هسته ای یکی از مهم ترین اقدامات ما بود که در بحث های درمان و تشخیصی کمک بزرگی به مردم عزیزمان دارد.

ملکی زاده افزود: یکی از مهم ترین اقدامات امسال درمان کودکان زیر هفت سال است که در سطح کشور ارائه می‌شود؛در بیمارستان های دانشگاهی ما صفر تا صد درمان کودک رایگان هست.همچنین دو عدد واکسن جدید خریداری شده است که برای پیشگیری از بیماریهای خاص است.

معاون آموزشی علوم پزشکی در این جلسه گفت: یکی از کار های مهمی که در دولت سیزدهم صورت گرفته بهره برداری پروژه ساخت فاز A پروژه دندان پزشکی بوده است و نوسازی و باز سازی و افزودن بخشی از تجهیزات در  حوزه آموزشی انجام شده است.

وی بیان کرد:یکی از رشته های مهم استان رشته بهداشت حرفه‌ای است که امسال به مرحله پذیرش می‌رسد.ارشد رشته زیست فناوری را امسال مجوز گرفتیم و دکترای پرستاری ویروس شناسی  را برای سال۱۴۰۴ در نظر گرفتیم و اساسی ترین اقدام ما تربیت نیروی انسانی و به کارگیری اعضای هیات علمی متخصص و متعهد است که باعث پیشرفت حوزه سلامت می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها