از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی و در قالب یک بخشنامه مشخص شد؛

مقررات مربوط به افزایش دستمزد مبنای کسر حق‏‌بیمه در سال 1402

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

اکثریت مردم تذکر آمران به معروف را می‌پذیرند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: تا امروز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر وارد اصفهان شده‌اند و در این مدت کمتر از ۱۰ نفر بودند که تذکر به آنها با توهین و بحث همراه بوده است.
کد خبر: ۱۴۰۲۴۱۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ حجت‌الاسلام محسن مظاهری امروز پنجشنبه دهم فروردین‌ماه در چهارمین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که همه ما باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: یک گروه ۴۰ نفره از آمران به معروف برای این منظور فعال شدند که با توجه به تعداد زیاد گردشگران، کافی نبود؛ نیاز به این است که افراد دیگری هم به کمک ستاد امر به معروف بیایند و ما را یاری کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر تعداد آمران به معروف در این مدت بیشتر بود، تأثیرگذاری بیشتری هم داشت، اظهار کرد: مردم ظرفیت پذیرش این تذکرات را دارند و باید توجه داشت که تکرار تذکر، می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: به فرموده رهبر حکیم انقلاب امر به معروف باید تأثیر داشته باشد و در این موضوع اصل بر مبنای همین تکرار کردن است که تأثیر خود را بر افراد جامعه می‌گذارد.

به گفته مظاهری، آمران زن حاضر در اماکن گردشگری اصفهان به‌ویژه در میدان امام (ره) با محبت و عطوفت به زنان بدحجاب تذکر می‌دادند و اکثریت آن‌ها نیز می‌پذیرفتند؛ اما هر از چند گاهی برخوردهای افراد و توهین‌های آنها بسیار بی‌ادبانه است.

وی با اشاره به اختصاص مکان‌های خاص برای صرف غذا در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این موضوع اقدام خوبی بود اما برخی از مسافران آن را نمی‌پذیرفتند. شاید از نظر فضاسازی محیطی باید کار قوی‌تری می‌شد تا بهتر از این مکان‌ها استقبال شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: تا امروز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر وارد اصفهان شده‌اند و در این مدت کمتر از ۱۰ نفر بودند که تذکر به آنها با توهین و بحث همراه بوده است. عزم مدیران شهری بر این بوده است که این فضا در ماه مبارک رمضان بهتر شود.

وی با بیان اینکه شهردار هم اشاره کرد که اصفهان یک شهر ارزشی است و میهمانان باید رعایت حال میزبان روزه‌دار را کنند، افزود: مسافران می‌گفتند در شهرهای دیگر هم رفتیم و خبری از تذکر و امر به معروف و نهی از منکر نبود. برخی هم می‌گفتند این کار را نکنید، فایده‌ای ندارد اما خداوند فرموده است که وقتی جامعه نسبت به قبح و گناهی بی‌تفاوت شد قهر الهی آنها را فرامی‌گیرد.

مظاهری خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای قبول کرده‌اند نسبت به موضوع بی‌حجابی یا روزه‌خواری بی‌تفاوت نباشند. حتی برخی در فضای مجازی گفتند چرا اینقدر روسری و شال اهدا می‌کنید؟ اما دیدیم که افرادی گریه می‌کردند و می‌گفتندکه ابتدا برای پوشیدن روسری تردید داشتند اما با تذکر و سخنان محبت‌آمیز آمران به معروف متوجه این مسیر اشتباه شدند.

وی تصریح کرد: اتفاقات زیبایی در اصفهان رخ داد. خداوند به ما عنایت کرد به میهمانان حکم خدا را یادآوری کردیم و با محبت عمل شد؛ حتی گاهی با شنیدن توهین‌های فردی که حجاب نداشت، باز هم با محبت پاسخ او را دادیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها