دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

اکثریت مردم تذکر آمران به معروف را می‌پذیرند

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: ایستگاه‌‍‌های ایمنی و سلامت نوروزی و استراحت رانندگان در کاهش تصادفات این ایام نقش داشت.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۵۹

جام جم آنلاین اصفهان؛ سرهنگ اصغر زارع در سفر به تیران و کرون اظهار کرد: خواب آلودگی و خستگی رانندگان یکی از علت‌های اصلی واژگونی خودروها بوده که استراحت و توقف خودروها در این خصوص مهم است.

وی افزود: در جاده‌های مواصلاتی سعی شده با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ایستگاه‌های ایمنی و سلامت خودروها الزاما متوقف و پس از اندکی استراحت امکان تردد آنان فراهم می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: این اقدام توانسته بسیاری از حوادث ترافیکی را کاهش دهد که نتیجه اثر بخش آن را در جاده‌های اردستان شاهد بودیم و در کل استان این توقف الزامی را به عوامل پلیس راه و راهداری و حمل و نقل توصیه کرده‌ایم.

وی با اشاره به نگرانی و استرس، گفت: احساسات منفی احتمال وقوع حوادث رانندگی را تا ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.

زارع اضافه کرد: برخی از افراد با وجود ناراحتی و نگرانی پشت فرمان نشسته و سلامتی و دارایی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان، ادامه داد: آرامش روانی جز مهم‌ترین مولفه‌های کارآمد و مورد نیاز برای رانندگی بوده و به همین دلیل توصیه به دعا و ایجاد آرامش برای سفر شده است.

زارع، ایجاد آرامش در بین سرنشینان را در کاهش حوادث و افزایش ایمنی موثر دانست و گفت: سایر افراد سوار بر خودرو نیز به این موضوع سفارش می‌شوند.

وی معتقد است، آموزش و فرهنگ ترافیک جز ارکان مهم در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفر است که باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان، خاطرنشان کرد: آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و محافل عمومی از جمله مساجد باید توسعه یابد و افراد جامعه از این رکن مهم جدا نشوند.

وی اضافه کرد:‌ با آموزش افراد قادر به کاهش تصادفات ناشی از بی احتیاطی‌ها و عوامل انسانی خواهیم بود و در برخی از مواقع مشکلات فنی را نیز همین دقت و مهارت می‌تواند زمینه‌ساز کاهش حادثه شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها