مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون 33 واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت پنج هزار و 15 مگاوات در راستای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون 33 واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت پنج هزار و 15 مگاوات در راستای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۲۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پاون، آقای هادی مدقق با اعلام این خبر افزود: برای تامین برق پایدار در شبکه سراسری و کاهش خاموشی در دولت سیزدهم، احداث بیش از 15 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در دستور کار شرکت برق حرارتی قرار گرفته است.


وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های برنامه‌ریزی شده در این دوره، تاکنون 6 هزار و 50 مگاوات در قالب 33 واحد به ظرفیت پنج هزار و 15 مگاوات نیروگاه حرارتی جدیدالاحداث شامل واحدهای گازی کلاس F و Eو همچنین بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی و 1035 مگاوات از طریق افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی و رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت شبکه سراسری برق کشور اضافه شده است.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی اضافه کرد: همچنین به منظور عبور موفق از اوج بار در دومین سال دولت مردمی تعداد 140 برنامه در قالب سه گروه برنامه‌های تولید و تامین برق، برنامه مدیریت مصرف و تقاضا، برنامه‌های ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل ساز در دستور کار صنعت برق قرار دارد.


آقای مدقق با تاکید بر اینکه در بخش تولید و تامین برق مجموعا افزایش هفت هزار و 787 مگاواتی توان تولید برق برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است، گفت: این برنامه شامل نیروگاه‌های حرارتی جدید در حوزه فعالیت‌های شرکت برق حرارتی به میزان 3026 مگاوات و نیروگاه‌های حرارتی صنایع به میزان هزار و 478 مگاوات است.


وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش به مدار آمدن واحدهای حادثه دیده به میزان 730 مگاوات، رفع محدودیت‌های تولید واحدهای حرارتی به میزان یک‌هزار مگاوات، ارتقای ظرفیت عملی تولید نیروگاه‌های حرارتی و برقابی به میزان 515 مگاوات، واحدهای مقیاس کوچک جدید به میزان 188 مگاوات و نیروگاه‌های تجدیدپذیر جدید به میزان 850 مگاوات است.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی حفظ توان تولید واحدهای نیروگاهی موجود را از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت در راستای تامین برق دوره اوج مصرف برشمرد و افزود: بدین منظور 107 هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی در قالب 732 مورد تعمیرات اساسی، دوره‌ای، اتاق احتراق و مسیر داغ در دستور کار این شرکت قرار دارد که از این میزان تاکنون 62 هزار مگاوات تعمیرات شروع شده و 52 هزار مگاوات آن انجام شده است.


آقای مدقق خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های تولید و تامین برق، در برنامه 140 اقدام دولت، مجموع 14 هزار و 50 مگاوات در گروه مدیریت مصرف و تقاضا و تعداد 48 برنامه در گروه برنامه‌های ضروری در رفع محدودیت‌های نقاط مشکل ساز پیش‌بینی شده که امید است با تامین به موقع منابع مالی و تحقق اهداف فوق شاهد تابستانی بدون خاموشی باشیم.


وی در پایان گفت: مجموع ظرفیت نامی نیروگاه‌های منصوبه در شبکه سراسری برق کشور در حال حاضر بیش از 90 هزار مگاوات است که حدود 82 درصد از این ظرفیت، معادل 74 هزار مگاوات را نیروگاه‌های حرارتی تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها