دکتر روح الله قاسمیان در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: «بسیاری از اقتصاددانان در کشورما تاکید دارند که ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تبدیل آن به یک الگوی فراگیر در مناسبات بانکی و غیر بانکی، منجر به تقویت اقتصاد کشور و گردش سالم و مستمر منابع ملی واعتباری در آن خواهد شد. کمتر کسی است که از آثارو تبعات فرهنگی و اقتصادی موثر ترویج فرهنگ قرض الحسنه را انکار کند. با این حال، ترویج این فرهنگ اسلامی و غنی درکشور، نیازمند استفاده از بهترین مجاری و ابزارهاست.»
وی افزود: «نقش رسانه ها در انتقال و ترویچ فرهنگ قرض الحسنه در جامعه غیر قابل انکار است. رسانه ها در این خصوص مسئولیت بزرگی دارند. آنها می توانند هم ضرورت ترویج فرهنگ قرض الحسنه و هم آثار وتبعات در حوزه معیشتی، اقتصادی و اجتماعی را با ادبیات خاص و ناظر بر نوع مخاطبان خود، برای آنها تشریح کنند. محصول مسئولیت پذیری واقدامات جمعی رسانه ها در ترویج فرهنگ قرض الحسنه، ارتقای سطح معیشت عمومی خواهد بود.»
مدیر روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اقدامات این مجموعه در ترویج فرهنگ قرض الحسنه در رسانه ها تصریح کرد: «اساسا گردش اعتبارات به صورت قرض الحسنه، خود دارای ماهیت و پیامی فرهنگی است. یکی از برنامه ها و گامهای موثری که در راستای پیوند میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسانه ها صورت خواهد گرفت، مربوط به برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض الحسنه در کشور است. یکی از اصلی ترین بخشهای این جشنواره، مربوط به حوزه رسانه و سرفصلهایی مانند یادداشت،گزارش، عکس خبری، گفت و گو و خبر است .برگزاری این جشنواره با حضورو مشارکت خبرنگاران و تحلیلگران مطبوعاتی ، نقطه عطفی در روابط بانک قرض الحسنه مهر ایران و اصحاب رسانه خواهد بود.»
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد