همه چیز برای بارسلونا و مربی‌اش ژاوی داشت خوب پیش می‌رفت.تا قبل از فیفا‌دی قبلی، این تیم روند رو به رشدی پیدا کرده بود. بازیکنان جدید به خصوص در خط دفاعی به خوبی با تاکتیک‌های مربی‌شان هماهنگ شده بودند و تیم در تمامی نقاط تعادل مناسبی داشت.
کد خبر: ۱۳۸۲۹۹۶
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
اما مصدومیت‌هایی که بعد از بازی‌های ملی گریبان‌گیر ژاوی و تیمش شد، اوضاع را برای آن‌ها سخت کرده است. آن‌ها اگرچه در لالیگا و در هفته جاری هفتمین برد متوالی خود را به دست آوردند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به رئال در صدر قرار دارند، اما اوضاع در لیگ قهرمانان اروپا اصل بر وفق مرادشان نیست.

آن‌ها بازی‌های این فصل را با پیروزی عالی ۵ بر یک مقابل ویکتوریا پلژن شروع کردند، اما اوضاع برای‌شان از بازی دوم سخت شد. بارسا در بازی دوم و در خانه بایرن مونیخ با دو گل شکست خورد و بعد هم در هفته سوم در سن سیرو با یک گل مغلوب اینتر بحران‌زده شد. البته این دو باخت یک نقطه مشترک داشت که با واکنش شدید مربی و مسئولان بارسا همراه شد.

ژاوی اعتقاد داشت که در هر دو بازی برای تیمش یک ضربه پنالتی گرفته نشده بود که تصاویر بعد از بازی‌ها نشان می‌داد این حرف اصلا هم دور از واقعیت زده نشده است. حالا با تمام این اوصاف، بارسا با سه امتیاز در رده سوم قرار دارد و بازی امشب در نیوکمپ مقابل اینتر حکم مرگ و زندگی‌را برایش دارد.

ژاوی و تیمش خوب می‌دانند که حتی تساوی در بازی امشب به معنای رفتن این تیم به لیگ اروپاست، زیرا در هفته پنجم هم در نیوکمپ از بایرن پذیرایی می‌کنند. برد مقابل نراتزوری مطمئنا انگیزه شاگردان ژاوی برای بازی هفته پنجم را دو چندان می‌کند. در آن طرف، اینتر بر خلاف بارسا اصلا حال و اوضاع خوبی در لیگ داخلی ندارد. شاگردان اینزاگی اگرچه در این هفته از سری A توانستند ساسولو را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند، اما فاصله‌شان با صدر به ۸ امتیاز رسیده است.

آخرین باری که اینتری‌ها به نیوکمپ سفر کردند، به بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بر می‌گردد که با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند. چیزی که باعث دلگرمی طرفداران اینتر می‌شود این است که بارسا در ۶ بازی قبلی لیگ قهرمانان در ورزشگاه خانگی، سه بار شکست خورده است. البته در سابقه تقابل‌های این دو تیم، کفه به سمت بارسایی‌ها سنگینی می‌کند. در ۱۱ بازی رسمی انجام شده بین دو تیم، بارسا به ۶ پیروزی رسیده و اینتر فقط دو بار برنده از زمین خارج شده است. اینتر فصل گذشته توانست از مرحله گروهی صعود کند، اما در مرحله یک هشتم نهایی توسط لیورپول حذف شد. آخرین باری که اینتر توانست از اولین دور مرحله حذفی این بازی‌ها عبور کند به فصل ۲۰۱۰-۱۱ بر می‌گردد که در پایان آن فصل با ژوزه مورینیو به قهرمانی رسیدند.

از میان خیل مصدومانی که در اردوی آبی اناری‌ها قرار دارند، فقط فرانکی دی‌یانگ توانسته شرایط بازی کردن پیدا کند و به احتمال زیاد در خط میانی تیم ژاوی بازی می‌کند. از آن طرف، خبر خوش برای اینتری‌ها این است که روملو لوکاکو شرایط بازی کردن را پیدا کرده و ممکن است در نیمه دوم بازی امشب به میدان برود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها