حاج‌ملک داور بازی استقلال و فولاد یک نیمه دوم بد را در این بازی پشت سر گذاشت. او اصلا تمرکز لازم را نداشت و وظایفش را به درستی انجام نمی‌داد. او تعادل قضاوت نداشت.
کد خبر: ۱۳۸۲۶۱۴
نویسنده حسین عسگری - کارشناس داوری
دقیقه ۶۰ در یک صحنه اظهر من‌الشمس قایدی شبیه‌سازی کرد، ولی به او اخطار نداد و در یک صحنه دیگر که مهاجم استقلال شبیه‌سازی نکرد، به او کارت داد. این یعنی داور تعادل درستی نداشت.

درباره صحنه خطا روی میرزایی باید بگویم حاج‌ملک کاملا مرتکب اشتباه شد. پنالتی صورت گرفت و به جای آن کرنر گرفت، در حالی که توپ اصلا به پای مدافع فولاد نخورد. البته اگر شما به داور بگویید، اصلا قبول نمی‌کند اشتباه کرده. کل ایران هم بگویند داور اشتباه کرده، او می‌گوید تصمیم درستی گرفته است. بعضی‌ها می‌گویند خب حق باشگاه چیست؟ آیا امتیاز از دست رفته برمی‌گردد؟ پس حق دارند اعتراض کنند. بله، می‌توانند، ولی با روال درست. در همه جای دنیا باشگاه‌ها در قبال اشتباه داوری، به فدراسیون و کمیته داوران نامه می‌دهند و اعتراض می‌کنند. امتیازی برنمی‌گردد، ولی از آن طرف داور را هم نمی‌توانند اعدام کنند. الان در دنیا کمک داور ویدئویی هم اشتباه می‌کند.

در بازی‌های بارسا دیدید چه اتفاقاتی افتاد؟ دو پنالتی محرز را برای‌شان نگرفتند. کار خاصی نمی‌شود کرد. داور اشتباه می‌کند، ولی این‌که بازیکن و باشگاه حرکت غیر‌ورزشی، تحریک‌آمیز یا تهدیدآمیز علیه داور می‌کند، عرف نیست و به نظرم باید فدراسیون برخورد لازم را صورت دهد. مثلا بازیکن یا مربی می‌گوید داور سر ما را برید یا بازیکن استقلال بعد از بازی با فولاد گفته داور افتضاح بود.

افتضاح توهین است. یک جور‌هایی فحش محترمانه به حساب می‌آید. واقعا چرا نباید برخورد صورت بگیرد؟ یکجور‌هایی در فوتبال ایران همه دارند با هم مسامحه می‌کنند. می‌گویند داور اشتباه کرده و شما هم اگر توهین کنید، برخوردی صورت نمی‌گیرد. به نظرم یک جایی دیگر از توهین و هتاکی گذشته. مربی و بازیکن می‌گویند داوران نمی‌خواهند ما قهرمان شویم. این یک اتهام آگاهانه است و نمی‌دانم چرا برخوردی نمی‌شود.

کنایه استقلالی‌ها؛ برای پرسپولیس چی را پنالتی گرفتند آنوقت برای ما...

استقلالی‌ها بعد از بازی با فولاد شاکی بودند و در رختکن به پرسپولیسی‌ها بدجور کنایه زدند؛ «برای پرسپولیس چی را پنالتی گرفتند آنوقت برای ما...» کنایه آن‌ها به پنالتی هفته گذشته قرمز‌ها بود، مقابل تراکتور.

داور آن مسابقه صحنه‌ای را پنالتی گرفت که برای همه عجیب بود، حتی برای استقلالی‌ها. به همین دلیل بعد از بازی نه تنها از حاج ملک، داور مسابقه شاکی بودند که سر وقت پنالتی قرمز‌ها هم رفتند. نتیجه این بحث‌های داخل رختکن، در حرف‌های خسرو حیدری نمود پیدا کرد.

او وقتی از رختکن بیرون آمد، به خبرنگاران گفت: «این اتفاقات کمی تکراری شده است. خیلی پنالتی‌ها را برای ما نگرفتند که در دیدار‌های دیگر می‌گیرند (!)، اما نمی‌دانم چرا برای ما نمی‌گیرند. می‌توانستیم پیروز از زمین خارج شویم، اما با اشتباه داوری به آن نرسیدیم» منظور خسرو دقیقا همان بحث‌های رختکن و پنالتی هفته گذشته برای پرسپولیس بود.

امسال هم به نظر می‌رسد قرمز و آبی دوباره کری‌های همیشگی را دارند و مقابل هم قرار می‌گیرند. هفته گذشته هم حسین خبیری، عضو هیات مدیره پرسپولیس با کنایه به پست سیدحسین حسینی درباره عملکرد داوران گفته بود او نباید چنین جوی راه بیندازد. این اظهارات او با واکنش باشگاه استقلال همراه شد.

میرزایی:خطا روی من صد درصد پنالتی بود

رضا میرزایی بازیکنی است که تابستان امسال به استقلال ملحق شد. او رفته رفته توانسته نظر مساعد ساپینتو را جلب کند و به ترکیب آبی‌ها یک گام نزدیک‌تر شود. میرزایی در دیدار فولاد به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و دقایقی بعد در محوطه جریمه حریف سرنگون شد. تمام کارشناسان داوری گفتند خطا روی این بازیکن پنالتی بوده و داور مسابقه دچار اشتباه شده است. خود میرزایی در این باره به جام‌جم می‌گوید: «نیازی به توضیح اضافه من نیست. صحنه کاملا مشخص است. بازیکن فولاد من را زد و خطا روی من صد در صد پنالتی بود. کارشناسان داوری هم همه تائید کردند و گفتند آقای حاج‌ملک اشتباه کرده است.»

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها