سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو ۹ تا ۱۲ مهر‌ماه با حضور مهم‌ترین نهادهای زیست‌بوم توسعه فناوری نانو در سالن‌های ۵ و ۶ و ۴۴ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۶۱
نویسنده دکتر عماد احمدوند - مدیر اجرایی نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱

این نمایشگاه طی ۱۲دوره گذشته به‌عنوان یکی از اجزای مهم در برنامه ملی توسعه فناوری نانو نقش‌آفرینی کرده است.

مجموعه‌ای از برنامه‌هایی که به‌صورت فعالانه در این نمایشگاه اجرا می‌شود، این رویداد را به سکویی برای رشد و توسعه بازار شرکت‌ های نانو و همین‌طور بستری برای هدایت سرمایه به سمت طرح‌های فناورانه تبدیل می‌کند.

بالغ بر ۱۰۰طرح فناورانه که طی دو سال گذشته مراحل اثبات فناوری را با حمایت برنامه‌های توسعه فناوری ستاد نانو طی کرده و به مرحله آمادگی نسبی برای جذب سرمایه رسیده‌اند، در بخش طرح‌های فناورانه نمایشگاه ایران‌نانو۱۴۰۱ حضور دارند.

حضور این تیم‌های فناور، فرصتی مغتنم برای نهادهای سرمایه‌گذار و شرکت‌های صنعتی محسوب می‌شود که با ارزیابی طرح تجاری این تیم‌ها نسبت به انتخاب و سرمایه‌گذاری در طرح‌های با آمادگی بالاتر اقدام کنند.

در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو، بالغ بر ۱۵۰نهاد از‌جمله شرکت‌های تولید‌کننده محصولات نانو، آخرین دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند

این شرکت‌ها در صنایع مختلفی از‌جمله نفت و انرژی، آب و محیط‌زیست، بهداشت و سلامت، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، منسوجات، مواد پیشرفته و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی فعال هستند. ح

ضور دفاتر صادرات محصولات دانش‌ بنیان در کشورهایی ازجمله چین، هند و سوریه و همچنین حضور هیأت‌های تجاری از کشورهایی همچون مکزیک، برونئی، مالزی، تایلند، چین، هند، سوریه، ترکیه، اتیوپی و ارمنستان در نمایشگاه فناوری نانو، می‌تواند ورود شرکت‌های بالغ به بازارهای جهانی را تسهیل کند.

از دیگر بخش‎های این نمایشگاه می‎توان به حضور صندوق‎ها و نهادهای مالی و همچنین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات تجاری‎سازی به شرکت‌‎های دانش‎بنیان اشاره کرد.

این نهادها با ارائه خدمات مشاوره و همچنین حمایت‌های توانمندسازی با کمک مالی معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌ها را در مسیر تجاری‌سازی کمک می‌کنند.

در مجموع، سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو همه فعالان نظام نوآوری نانو را گرد‌هم جمع خواهد کرد تا گامی در مسیر ارتقای نقش این مجموعه‌ها در اقتصاد کشور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها