کارشناس بازار طلا و جواهر در گفت و گو اعلام کرد:

ثبات قیمت سکه و طلا در هفته اول مهر

کارشناس بازار طلا گفت: در هفته‌ نخست ماه مهر به دلیل تعطیلات، سطح معاملات کم بود و قیمت سکه و طلا ثبات داشت.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: از ابتدای هفته نخست مهر، قیمت انس جهانی طلا سیر نزولی داشت و تا ۱۶۲۰ دلار هم کاهش یافت اما روز گذشته دوباره افزایش یافت و به ۱۶۵۰ دلار رسید. بر این اساس به طور متوسط هر انس طلا در هفته‌ای که گذشت پنج دلار افزایش یافت.

وی گفت: نرخ ارز در طول هفته گذشته ثابت بود و پس از اعلام توقف مذاکرات از روز چهارشنبه گذشته، سیر صعودی داشت و با توجه به این رشد قیمت، قیمت طلا و سکه هم نسبت به ابتدای هفته با افزایش همراه بود.

کارشناس بازار طلا اضافه کرد: سکه طرح قدیم و طرح جدید به طور متوسط ۱۵۰ هزار تومان و نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت در یک هفته اخیر داشت.

وی تصریح کرد: با شروع ماه ربیع الاول، رونق بازار طلا بهتر شده و سطح داد و ستدها افزایش یافته است.

کشتی آرای گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده ۴۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰ هزار تومان در هفته‌ای که گذشت افزایش قیمت داشت.

افزایش حباب قیمتی سکه به یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان

وی بیان کرد: این روزها با خروج از ماه صفر و شروع داد و ستدها، حباب سکه هم در حال افزایش است و پنجشنبه گذشته با شروع مبادلات، یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود و این موضوع نشان دهنده افزایش تقاضا برای خرید سکه است.

کارشناس بازار طلا افزود: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده بهای انس جهانی طلا با توجه به معادلات اقتصادی جهانی با نوسان یک تا ۲ درصد همراه باشد و قیمت طلا و جواهر در بازار داخل تحت تاثیر افزایش نرخ ارز صعودی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها