علت ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

کشور کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفرهای توریستی است و هر ساله تعداد زیادی از افراد اقدام به دریافت ویزای کانادا با هدف گردشگری می نمایند.
کشور کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفرهای توریستی است و هر ساله تعداد زیادی از افراد اقدام به دریافت ویزای کانادا با هدف گردشگری می نمایند.
کد خبر: ۱۳۷۸۴۵۹

با وجود سرمای شدید در برخی از ماه های سال و فاصله نسبتا زیاد این کشور با ایران اما همچنان سفر به کانادا محبوبیت زیادی میان ایرانیان دارد.

برای سفر به کانادا هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر باید ویزا دریافت کنید. بسته به هدف شما از سفر ویزاهای مختلفی ارائه میشود. مانند ویزای تحصیلی کانادا، ویزای کاری کانادا، ویزای درمانی کانادا و ویزای توریستی کانادا. برای سفرهای کوتاه مدت و بازدید از کانادا باید ویزای توریستی کانادا دریافت نمایید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا همانطور که از اسم آن پیداست برای اهداف گردشگری صادر می شود. این ویزا به دو صورت ویزای سینگل و یا ویزای مولتی اعطا می شود، که اخیرا ویزای مولتی کانادا که همان ویزای مالتیپل یا چندبار ورود به ایرانیان اعطا می شود. انواع ویزای توریستی کانادا عبارتند از: ویزای مالتیپل یا 5 ساله کانادا، سوپر ویزای کانادا و ویزای سینگل کانادا.

مدت اعتبار ویزای چندبار ورود کانادا معمولا بسته به میزان پاسپورت فرد است. برای مثال ویزای مالتی کانادا برای ایرانیان 5 سال اعتبار دارد. با دارا بودن این نوع از ویزا متقاضی می تواند تا مدت 6 ماه در کانادا حضور داشته باشد و برای ورود بعدی به کانادا نیاز به اخذ ویزای مجدد ندارد.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

دریافت ویزای توریستی کاندا شرایط خاصی را مطالبه می کند که اهم آن عبارتند از:

  • باید دارای پاسپورت معتبر باشید
  • امنیت شهروندان برای دولت این کشور بسیار مهم است. به همین جهت ارائه عدم سوء پیشینه کیفری توسط متقاضی مهم است.
  • باید ثابت کنید دارای تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های سفر خود هستید.
  • همچنین آفیسر بررسی کننده پرونده تان را باید از این موضوع که پس از پایان مهلت ویزا به کشور خود باز میگردید مطمئن کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

با توجه به نوع ویزایی که درخواست می دهید مدارکی که از شما درخواست می شود متفاوت خواهد بود. مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته میشود با مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی متفاوت است.

برای دریافت ویزای توریستی کانادا ارائه مدارک زیر ضروی هستند:

  • گذرنامه معتبر با 6 ماه اعتبار
  • اسناد هویتی به صورت ترجمه شده
  • ترجمه مدارک و اسناد شغلی
  • اسناد ملکی ترجمه شده
  • ترجمه گواهی اشتغال
  • سند ازدواج در صورت وجود
  • دعوتنامه در صورت وجود

در تهیه و جمع آوری مدارک خواسته شده دقت لازم را داشته باشید زیرا هر گونه نقص و یا جعل در مدارک ممکن است منجر به ریجکت شدن ویزای شما شود.

علت ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی مانند پاندمی کرونا شرایط را برای متقاضیان اخذ ویزا سخت تر کرد و حتی در طی دوره ای کشور کانادا از اعطای ویزا امتناع کرده بود.

به طور معمول و میانگین مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا 1 تا 3 ماه است، اما همانطور که گفته شد ممکن است این روند طولانی تر شده و به بیشتر از این زمان هم برسد.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

از آنجایی که کشور کانادا در ایران دارای سفارتخانه فعال نمی باشد برای پیگیری جواب ویزای خود باید از طریق اینترنت و حساب کاربری ایجاد شده در وبسایت اداره مهاجرت کانادا اقدام نمایید. هر گونه اطلاع رسانی و یا تغییری در روند اخذ ویزا و یا پرونده شما از طریق ایمیل اعلام می شود. در صورتی که با درخواست ویزای شما موافقت نشود و به اصطلاح ریجکت شوید از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می شود.

در صورتی با درخواست ویزای شما موافقت شود و موفق به دریافت ویزای کانادا شوید پاس ریکوئست یا نامه درخواست پاسپورت برای شما ارسال می شود.

پس از دریافت این نامه تا 30 روز فرصت دارید به دفتر کارگزاری که برای انگشت نگاری یا بیومتریک از طریق آن اقدام کرده اید مراجعه نمایید. در صورتی که در طی زمان اعلام شده به برای دریافت ویزای خود اقدام نکنید ویزای شما ریجکت شده تلقی می شود.

علت ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

در صورتی که با درخواست ویزای شما موافقت شده باشد و شما به اصطلاح ویزا شده باشید برای دریافت ویزای خود باید به کشوری که در آن انگشت نگاری انجام داده اید رجوع کنید. بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها و وقت خود این کار را به فرد یا شرکت معتمدی که کار پیکاپ ویزا انجام می دهد می سپارند. به این ترتیب فرد یا نماینده شرکت از طرف متقاضی و با در دست داشتم پاسپورت متقاضی برای دریافت ویزای او اقدام می کند.

علت ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

در صورتی که مدارک شما ناقص و یا جعلی باشد و افسر پرونده متوجه این موضوع شود با درخواست ویزای شما موافقت نمی شود. همچنین دارا نبودن تاریخچه سفر مناسب، تمکن مالی و دارا بودن سوء پیشینه دریافت ویزای متقاضی را به خطر می اندازد.

همچنین اگر افسر بررسی کننده پرونده از بازگشت شما به کشورتان پس از اتمام مدت ویزا مطمئن نشود درخواست ویزای شما را رد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها